Wayfinder Systems

WAYFINDER: WAYFINDER OCH TELE2COMVIQ I NYTT SAMARBETSAVTAL

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2006 14:45 CEST

Wayfinder får ytterligare fotfäste på hemmamarknaden genom ett operatörsavtal med Tele2Comviq. För kunderna blir det lättare än någonsin, - för ett fast månadspris om 69 SEK förvandlas mobilen till ett navigationssystem som är mycket enkelt att använda.

Genom samarbetsavtalet kan Tele2Comviqs kunder nu få navigation i mobilen. Förutom navigeringstjänsten som har europeisk täckning, får mobilägaren tillgång till tre miljoner intressepunkter, dvs adresser till företag, restauranger, barer, bensinstationer, hotell och mycket mera. Slutet alltså för klumpiga stationära navigationsenheter, papperskartor och guideböcker. Dessutom finns hela världskartan i mobilen. Kunden kan alltså i vissa fall välja en plats på jorden och zooma in till gatunivå!

- Detta är vårt första operatörssamarbete på hemmamarknaden och det är roligt att då kunna ge ett prisvärt erbjudande, säger Magnus Nilsson, vd, Wayfinder Systems. För första gången erbjuder vi våra svenska kunder ett fast månadspris. För Wayfinder är det här ett viktigt avtal och även en bekräftelse för det växande intresset för våra tjänster.

Låt mobilen hitta vägen
Kunden kan välja mellan två olika abonnemangsformer, utan bindningstid för 79 SEK/månad alternativt 12 månaders bindningstid för 69 SEK. Abonnemangskostnaden hamnar på telefonräkningen. GPRS-kostnader i Sverige ingår utan extra kostnad. Gps-enheten kan under en introduktionsperiod köpas till kampanjpris på www.wayfinder.com/tele2. Just nu hittar du gps-navigering billigast hos oss.
Erbjudandet kommer att finnas på marknaden i april.

Abonnemanget är inte knutet till telefonen vilket innebär att användaren när som helst kan byta telefon och ändå ha fortsatt tillgång till tjänsten.

För mer information, vänligen kontakta:
Ebba Lövenskiold, Pressansvarig, Wayfinder
Tfn; +46 8 555 176 04
Mob; +46 709 49 63 41
E-post; ebba.lovenskiold@wayfinder.com

Om Wayfinder Systems AB
Wayfinder Systems AB är den ledande leverantören av navigationsprodukter och navigationstjänster för mobiltelefoner. Bolaget grundades 1995 med huvudkontor i Lund och är, sedan oktober 2005, börsnoterat på NGM Equity listan. Idag samarbetar Wayfinder med framstående telekommunikationsföretag som Nokia, Sony Ericsson, A1, Telenor och Telefónica Móviles. Bolaget förser större delen av Europa, hela USA och Kanada med produkter tillgängliga på 15 språk. Tele Atlas är företagets huvudleverantör av digitala kartor. För mer information om Wayfinder, vänligen besök www.wayfinder.com.