Wayfinder Systems

WAYFINDER: WAYFINDER UTÖKAR SIN NAVIGERINGSTÄCKNING TILL AUSTRALIEN OCH NYA ZEELAND

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2008 10:26 CEST

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här:

(NGM:WAYF)

Nytt avtal i samband med lanseringen av Wayfinder Navigator(tm) i Australien

Wayfinder, en ledande leverantör av innovativa lokaliserings- och navigationstjänster för mobiltelefoner, meddelar att Wayfinder Navigator(tm) nu finns tillgänglig på den Australiensiska och Nya Zeeländska marknaden.

Wayfinder har i denna expansion valt att inleda ett samarbete med NAVTEQ®, en ledande leverantör av digitala kartor och lokalbaserade lösningar. NAVTEQ® har valts eftersom de erbjuder lokala kartor av hög kvalitet och täckning.

Avtalet mellan Wayfinder och NAVTEQ® sammanfaller med lanseringen av Wayfinder Navigator(tm) i Australien. Användarna i regionen får nu tillgång till lokala kartor med exakta platsangivelser och får dessutom bästa möjliga täckning, röstguidning och navigering direkt i sina mobiltelefoner.

"Vi måste ha tillgång till de mest uppdaterade kartorna och NAVTEQ® har processer och resurser för att uppfylla det kravet. Med detta samarbete kommer vi att kunna ge våra kunder aktuell data så att resenären kan slappna av och njuta av resan", säger Magnus Nilsson, vd för Wayfinder.

För mer information, vänligen kontakta:
Cecilia Bratt, Informationschef
Telefon: +46 (0) 8 555 176 11
Mobil: +46 (0) 734 165 186
E-mail: cecilia.bratt@wayfinder.com

Om Wayfinder

Wayfinder är den ledande leverantören av innovativa lokaliseringsbaserade tjänster. Vi fokuserar på att kombinera den bästa teknologin med användarvänlighet. Våra kunder är stora mobiltelefontillverkare och operatörer världen över. Wayfinder Systems AB är börsnoterat på NGM Equity i Sverige. www.wayfinder.com

Om NAVTEQ

NAVTEQ är en ledande leverantör av omfattande digital kartinformation för fordonsnavigeringssystem, mobilnavigeringsutrustning, internetbaserade kartapplikationer och lösningar till statliga myndigheter och företag. NAVTEQ skapar digitala kartor och kartinnehåll som tjänar navigering lokaliseringstjänster och lösningar över hela världen. Det Chicagobaserade företaget grundades 1985 och har mer än 3 600 anställda fördelat over 187 kontor I 39 länder. NAVTEQ är ett registrerat varumärke i USA och andra länder.

Om Wayfinder
Wayfinder är den ledande leverantören av innovativa lokaliseringsbaseserade tjänster. Vi fokuserar på att kombinera den bästa teknologin med användarvänlighet. Våra kunder är stora mobiltelefon-tillverkare och operatörer världen över. Wayfinder Systems AB är börsnoterat på NGM Equity i Sverige. www.wayfinder.com