Wayfinder Systems

WAYFINDER: WAYFINDER, VODAFONE AND BLACKBERRY I SAMARBETE

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2006 09:02 CET

- Vodafone Nederländerna har valt Wayfinder som huvudleverantör av navigeringslösningar för BlackBerry telefoner

Wayfinders fortsätter att göra avtryck på den västeuropeiska marknaden. Nyligen valde Vodafone Nederländerna Wayfinder som sin huvudsakliga leverantör av navigeringslösningar för BlackBerry telefoner.

Vodafone Nederländerna har nyligen lagt in en order på Wayfinder Navigator lifetime paket. Dessa Wayfinder Navigator paket kommer att finnas tillgängliga i Vodafonebutiker lagom inför julhandeln.
"Vi är mycket nöjda över det fortsatta samarbetet med Vodafone Nederländerna och vår starka utveckling på den västeuropeiska marknaden.", säger Magnus Nilsson, VD på Wayfinder.
Wayfinder Navigator kombinerar det bästa av GPS navigering med bekvämligheten och funktionaliteten av en vanlig mobiltelefon. Utöver det ingår en rad andra nyttiga tjänster som bidrar till ett komplett och mycket användbart verktyg för BlackBerry användare. Vi är glada över att Nederländernas Vodafonekunder nu har en möjlighet att uppleva denna högklassiga och användbara mjukvara från Wayfinder.

För mer information, vänligen kontakta:
Hanna Jonasson Drotz, Corporate Communications
Tfn; +46 8 555 176 06
Mob; +46 70 144 90 20
E-post; hanna.jonasson@wayfinder.com

Om Wayfinder
Wayfinder erbjuder kart-, vägvisnings- och GPS-navigeringstjänster för mobiltelefoner. Utifrån dessa grundtjänster, förser vi mobilanvändare med innehållstjänster som digitala cityguideböcker, trafikinformation, valutakonvertering och vädertjänst. Bland våra kunder finns telefontillverkarna Sony Ericsson och Nokia, samt operatörerna Telenor, Telefonica och A1. Produkterna säljs till slutanvändare både på den europeiska och amerikanska marknaden. Wayfinder är sedan den 21 oktober 2005 noterat på NGM Equity. Företaget har idag cirka 85 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm.

Om Wayfinder Systems AB
Wayfinder erbjuder kart-, vägvisnings- och GPS-navigeringstjänster för mobiltelefoner. Utifrån dessa grundtjänster, förser vi mobilanvändare med innehållstjänster som digitala cityguideböcker, trafikinformation, valutakonvertering och vädertjänst. Bland våra kunder finns telefontillverkarna Sony Ericsson och Nokia, samt operatörerna Telenor, Telefonica, A1 och Cingular. Produkterna säljs till slutanvändare både på den europeiska och amerikanska marknaden. Wayfinder är sedan den 21 oktober 2005 noterat på NGM Equity. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm.