Oji

Wayne’s Coffee satsar på hälsa: Nu finns Oji drinks till försäljning på kaféer över hela Sverige

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2014 15:15 CET

Skandinaviens största kafékedja, Wayne’s Coffee, startar hälsokampanj och börjar sälja Oji på alla 99 kaféer i Sverige. Samtidigt ansluter sig Wayne’s Coffee till Oji’s unika återvinningsprogram för produkten.

Oji drinks är en funktionell fruktdryck gjord av Fairtrade-märkt frukt och koffein från gröna kaffebönor. Dryckerna är naturliga och innehåller inga sötnings- eller konserveringsmedel. De ger olika hälsofördelar beroende på variant. Oji kommer att ingå i Wayne’s Coffees Feel Good menu.

Nu blir det äntligen möjligt att köpa Oji i hela landet, säger Josefine Lundh som är försäljnings- och marknadsansvarig på Oji.

Oji har höga ambitioner inom hållbarhet. Tillsammans med återvinningsföretaget TerraCycle samlas alla tomflaskor in. Så långt det är möjligt samlas tomflaskorna in samtidigt som nya drycker levereras, allt för att minska antalet transporter. I centrala Stockholm och Göteborg görs alla upphämtningar med cykel. I och med att Wayne’s Coffee erbjuder Oji i sortimentet, så kommer de ta del av Ojis återvinningssystem för produkten.

– Hälsa är viktigt för våra kunder och funktionella produkter kommer stort. Samtidigt vill vi arbeta mer med miljö och återvinning. Därför passar Oji bra in hos oss, säger Marika Lagerberg på Wayne’s Coffee.

Mer information
Vill du ha varuprover, pressbilder eller mer information kontakta Sandra Samuelson på Oji drinks. Telefon 0762-73 48 41 eller mail sandra@ojidrinks.com

Om Oji
Oji är ett nyetablerat varumärke. Företagets affärsidé är produkter som tillverkas och konsumeras på ett hållbart sätt utan negativ miljöpåverkan. Resultatet är Oji drinks - funktionella fruktdrycker gjord på Fairtrade-märkt frukt och koffein från gröna kaffebönor. Oji drinks finns i fyra smaker. Varje smak har berikats med vitaminer och mineraler som ger olika hälsofördelar. Lanseringen inleddes hösten 2013 i Sverige.  Läs mer på www.ojidrinks.se