Kelly By Kelly

We love rain!

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2012 12:40 CEST

Idén om att designa och producera regnkappor kom när trendiga gummistövlar blev stort i Sverige för några år sedan. "Vi tyckte att utbudet av stövlar inte matchade utbudet av snygga regnkappor". Därför bestämde sig grundarna, som i vanliga fall jobbar på bank, att designa snygga regnkappor som fungerar bra när man vill känna sig klädd även fast det regnar.  Då regnkappan inte ser ut som en regnkappa kan man använda den hela dagen trots spridda skurar. "Efter en sommar som i år är det nog många som tvekat på klädvalet då det varit regn och sol varannan timme". Det säger Linda Esberg som beskriver kappan som en all around kappa som är 100% vattentät.

Vi gillar färg och det ska vara lekfullt. Därför har vi valt färgstarka foderfärger.

Regnkappan är mycket lätt och går enkelt att vika ihop. Med kappan följer en snygg påse som du kan förvara kappan i. Den får plats i en handväska och är lätt att ta med på resan.

Namnet Kelly by Kelly är inspirerat av legenden Gene Kelly som sjöng "Singing in the rain" och stilikonen Grace Kelly.

Kelly by Kelly är ett svenskt företag som erbjuder snygga och trendiga regnkappor för kvinnor som vill känna sig fina även när det regnar. I en Kelly by Kelly regnkappa ska du känna dig klädd när du går till jobbet, på resan eller när du bara vill flanera på stan. Kappans design och tyg gör att man även vill använda den när det slutat regna. Kappan blir då mer användbar. Det finns tre olika modeller som passar många olika stilar och storlekar.