kloudgroup

Web 2.0 kommer till Göteborg!

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2007 20:04 CET

Den 27 mars kommer web 2.0 till Göteborg i och med konferensen Connection07. Några av de mest tongivande personerna inom dagens webb kommer att presentera sina tankar om utvecklingen av Internet och dess tillstånd idag. Konferensen arrangeras av det Göteborgsbaserade företaget lab:kloud9.

Connection07 siktar på att erbjuda en dag med intressanta diskussioner om hur utvecklingen gällande dagens webb ser ut samt att vara en mötesplats för personer och företag med ett intresse av Internet. – Vi vill erbjuda ett tillgängligt evenemang med fokus på dagens webb och ge en presentation av några av de mest intressanta perspektiven just nu. säger Jonas Carlsson en av grundarna till lab:kloud9.

Bland talarna märks välkända bloggprofiler som Fredrik Wackå och Henrik Torstensson, representanter från Tre genom Anna Grandt och Podradio.nu genom Rasmus Sellberg samt tillgänglighetsexperten Roger Johansson från Netrelations. Konferensen är en heldag och kommer att ske den 27 mars på Göteborgs Stadsmuseum. - Vi ser verkligen fram emot att kunna erbjuda en mötesplats för alla som arbetar med Internet i Västsverige då regionen hittills har saknat en mötesplats för webbentuisaster säger Jonathan Nery.