Triggerfish AB

Västermalms Strand hårdsatsar på webben inför försäljningsstart

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2010 17:33 CET

På Kungsholmens nordvästra strand växer nu det nybyggda bostadsområdet Västermalms Strand fram där totalt 220 lägenheter skall byggas de närmsta åren. Försäljningsstarten i slutet av januari 2010 understöds av en genomtänkt och sedan länge planerad webbstrategi framtagen av duon Triggerfish och Cadwalk.

Området utvecklas av en stark grupp aktörer inom svensk fastighetsutveckling. Som huvudsakliga investerare bakom projektet står Index Estate och Areim. Försäljningen kommer att skötas av Christer Magnusson Mäkleri och för byggproduktionen av Västermalms Strand ansvarar Skanska.

Med en väl genomtänkt webbstrategi har man lockat över 6 000 personer att ställa sig i kö.

Samarbete mellan Triggerfish & Cadwalk

Bakom Västermalms strands webbplats står duon Triggerfish & Cadwalk. Triggerfish är en webbyrå som fokuserar på att hjälpa mellanstora bolag till en enkel och lönsam webbnärvaro med hjälp av webbverktyg och strategi. Reklambyrån Cadwalk har spetkompetens inom 3D-visualisering och marknadsföring av bostadsprojekt. Tillsammans har de byggt Västermalms strands unika webbplats som avsevärt förenklar försäljningen av de nybyggda bostäderna.

Försäljningsstrategi

Målet med webbplatsen har dels varit att ge besökaren en visuell upplevelse av området men också att erbjuda intressenterna goda möjligheter att utforska och interagera. Kommunikationen mellan intressenter och projektutvecklare har skötts via nätet i form av nyhetsbrev och undersökningar. Med hjälp av 3D-vyer över Västermalms strand kan besökaren lära känna området och de arkitektritade lägenheterna samt göra intresseanmälan på sina favoritlägenheter.

Knyter samman projektets olika parter

Den webbaserade försäljningsstrategin knyter samman samtliga parter bakom projektet – mäklare, projektutvecklare, investerare och byggherre. Vid försäljningsstart loggar mäklaren in på Västermalms strands sajt för en lättöverskådlig sammanställning av vilken person som ska tilldelas vilken lägenhet.

Triggerfish och Cadwalk har byggt en lösning som ger besökaren unika möjligheter att reservera lägenheter online samt följa intresset för och försäljningen av lägenheterna. Samarbetet har genererat en webbplats som både ger besökaren en visuell upplevelse men som också förmedlar statusläget och understödjer försäljningsprocessen. Lösningen ger samtliga parter i projektet en överblick över projektet och låter de potentiella kunderna att interagera under processens gång.

Besök gärna Västermalms strands sajt för att se resultatet.

www.vastermalmsstrand.se

www.triggerfish.se