WebbPartner AB

WebbPartner släpper ny version av MediaBank

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2011 15:44 CET

Under Q1 2011 lanserar WebbPartner sin nya version av produkten MediaBank. Efter ett intensivt utvecklingsarbete är det dags att släppa nya uppdateringar i MediaBank. Den nya versionen är helt webbaserad och utveckling har skett på områden som multiuppladdning, förenklad distribution av filpaket och utökad användarhantering. Allt i ett helt nytt gränssnitt.

”Marknaden för MediaBank har mognat rejält det senaste året och efterfrågan ökar hela tiden. Allt fler företag inser att man sparar tid och resurser med en effektiv hantering av sitt digitala material”, säger Joachim Fasth, produktansvarig för MediaBank på WebbPartner AB.

Vi har som vanligt fokus på enkel hantering och tydlighet. Detta har varit extra viktigt inför denna uppdatering, då vi ser en tydlig trend där kunderna efterfrågar just enkelhet i stället för komplicerade funktioner.

“Nyckeln till framgång i en mediabank är aktiva användare”. Detta gäller både administratörer och slutanvändare. Det ska vara lika enkelt att underhålla som att använda vår produkt. En annan styrka är vår prisbild som gör oss till en av de mest kostnadseffektiva lösningarna på marknaden.

Vi har även gjort en tung investering i vår serverpark och står nu väl rustade vad gäller prestanda och säkerhet inför den ökande efterfrågan. Det är en del av den satsning vi nu gör kring MediaBank. Allt går hand i hand. Hårdvara, mjukvara och support kring produkten är alla lika viktiga.

Kort om MediaBank
MediaBank är en lättanvänd lösning för att lagra, organisera och dela företagets digitala material.
Bilder, logotyper, filmer och andra filer blir tillgängliga och du bestämmer vem som ska ha åtkomst till vad.
Mer information om MediaBank lämnas av Joachim Fasth, 0492-196 83.

WebbPartner har tre huvudprodukter, CMS-systemet WebbEdit, Mediapaper bläddringsbara publikationer och MediaBank. Gemensamt för produkterna är dess enkelhet i användandet. Systemen kräver minimalt med utbildning och användarna kommer snabbt igång. Förutom dessa produkter jobbar WebbPartner nära sina kunder och hjälper dem med att affärsutveckla sig på Internet.