Roomly AB

Webbtidningen Revue.se lanserar eventkalender och podcast

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2011 11:10 CET

Nu lanserar webbtidningen Revue.se en ny evenemangskalender och podcast. Kalendern kommer bland annat göra att Revue.se kommer få in fler besökare som gillar evenemang i allmänhet. Vi har också lanserat en podcast som fokuserar på humor. Det första avsnittet finns på hemsidan och på iTunes.

Evenemangskalendern på Revue.se har visat sig gå hem bland besökarna på hemsidan. Revue.se har fått in flera mail där personer vill att just deras event ska synas på sidan. Några klubbar i Stockholmsområdet fick under halloweenhelgen synas kostandsfritt och det gav bra resultat.

Tjänsten ska fungera som ett komplement till det normala innehållet som finns i magasinet. Vanligtvis fokuserar sig Revue på teknik och media men har nu valt att bredda sina vyer. Folk ska kunna hitta svar på frågor som: Vad ska vi göra ikväll? När kommer nästa stora artist till min stad? Vad kostar det? osv.
Vissa av evenemangen har också gästlista kopplad, så besökaren kan få skriva upp sig med vänner.

Vi har också nu i början av november släppt en helt egen podcast som vi hoppas folk kommer tycka är rolig och intressant. Sebastian Plengier Ehrnfelt och William Stenberg är ansvariga och kommer att publicera ett nytt avsnitt varje vecka. Redan efter 2 dagar har podcasten fått in 400 lyssnare vilket är rätt bra jobbat under en så kort tid.
I senaste avsnittet talas det om Halloweenhelgen, iPhone 4s, och jultider. Den gästas även av Alexander Gylemo som pratar fritt om battlefield 3 och julklappar.

- Det ska bli riktigt kul med en podcast. Vi har länge funderat på att göra detta men det har aldrig blivit av, förens nu. Vi kommer att fokusera på humor, det kommer handla mycket om vad vi gör och vad som händer i vår omgivning. Vi diskuterar mycket med varandra och kommer fram till en massa roliga ideér och synpunkter. Vi kommer självklart också att ta upp heta nyheter som vi tycker är intressanta för våra lyssnare.
- William Stenberg Podcaster på Revue.se

Nästa avsnitt kommer ut vecka 45 och kan hittas på länken nedan.

Podcast: http://feeds.feedburner.com/WilleOchSebbesPodcast

Revue hemsida: http://www.revue.se/

Kontakt:
Sebastian Plengier Ehrnfelt | Marknadsansvarig på Revue.se
E-post: sebastian@wdcmedia.se

Revue.se är en webbtidning som fokuserar på teknik och media.