Dabber

Webbyrån Dabber firar att de levererat mer än 10000 st av sina lösningar för online video.

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2010 19:48 CET

2010-11-30

The Dabber Player™ är en av de snyggaste online video-spelarna med djup och simulerad 3D-gränssnitt. Den är utvecklad i Sverige och uppfunnen ur en frustration över att presentationen av video online borde vara snyggare, effektivare och billigare. Vi vill att alla skall kunna ha egna snygga Play webb-tv kanaler.

Alla vill visa sitt videoinnehåll på ett snyggt sätt på sin hemsida. Färre och färre företag nöjer sig med inbäddade Youtube klipp eller filmer som inte rullar på ett snabbt och smidigt sätt. Vi har dedikerat vår tid och passion åt att skapa videospelare som är snygga, kan inbäddas på alla hemsidor på alla plattformar och som kostar en bråkdel av vad våra konkurrenter tar.

Tillsammans med globala partners såsom LongtailVideo är vi stolta att meddela att vi levererat mer än 10000 exemplar till bla. Kreab, Proffice, Berns Salonger, Baluba, Assa Abloy - Yale, Anoto, Nynäshamns Bostäder, Kungliga Biblioteket, Stockholms Stad samt till ett stort antal globala kunder.

» Se ett liveexempel här! http://nynasbo.dabber.tv/kampanj/

Stockholmsbaserade webbyrån Dabber ligger bakom några av de mest innovativa video-mediaspelarna på webben idag.

Med fokus på användarupplevelser och innovativ design, och med en bakgrund inom samtidskonsten står Dabber för ett unikt förhållningssätt till rörlig bild på nätet i en annars relativt trög och enbart teknikdominerad bransch.

Videospelarna hanterar flera videoströmmar samtidigt och förutom deras vackra utseende är de enormt effektiv om man vill visa hela playlistor eller har större behov än att enbart embedda enstaka videos på sin webbplats.

För mer info se:

www.dabberagency.com

Daniel Daboczy

daniel@dabberagency.com

Dabber har tidigare nominerats till bl.a. ”Best Streaming Innovation” s

Allt talar för att företaget är exakt rätt i tiden: utvecklingen av video på nätet pekar redan mot mer interaktivitet och mer innovation- lösningar som inte bara är användarvänliga, utan som även skapar användarupplevelser. Banbrytande teknik och tänk från konstvärlden används för att driva fram metoder för att presentera innehåll på ett mera intuitivt och interaktivt sätt.