Dabber

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2010 12:53 CEST

2010-09-01

Webbyrån Dabber släpper en gratis version av sin populära videospelare idag

Stockholmsbaserade webbyrån Dabber ligger bakom några av de mest innovativa video-mediaspelarna på webben idag. Med fokus på användarupplevelser och innovativ design, och med en bakgrund inom samtidskonsten står Dabber för ett unikt förhållningssätt till rörlig bild på nätet i en annars relativt trög och enbart teknikdominerad bransch.

Videospelarna hanterar flera videoströmmar samtidigt och förutom deras vackra utseende är de enormt effektiva om man vill visa hela playlistor eller har större behov än att enbart embedda enstaka videos på sin webbplats.

Idag lanseras Dabbers webbshop på www.dabber.tv/products där man kan ladda ner alla spelare gratis, om man är en non-profit organisation. Alla andra betalar enbart $75 per licens. Denna prissättning är enormt konkurrenskraftig och redan nu har antalet användare börjat öka markant.

Dabber har sedan tidigare nominerats till bl.a. ”Best Streaming Innovation” samt har mer än 6500 nedladdade versioner av ”The Grid” via partnern LongTail Video.

Självfallet erbjuder Dabber även Administrations metoder (CMS – VMS) samt lagringsmöjligheter för lättare hantering av sitt videomaterial online. Och självklart helt anpassningsbara, custom-made spelare för kunders egna specifika behov.

Allt talar för att företaget är exakt rätt i tiden: utvecklingen av video på nätet pekar redan mot mer interaktivitet och mer innovation - lösningar som inte bara är användarvänliga, utan som även skapar användarupplevelser. Banbrytande teknik och tänk från konstvärlden används för att driva fram metoder för att presentera innehåll på ett mera intuitivt och interaktivt sätt. Och nu till ett väldigt lågt pris.

För mer info se:

www.dabber.tv/products