Tankbar Webbyrå

Webbyrån Tankbar utsedd till Sitefinitys bästa partner i Europa 2010

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2011 14:51 CET

Svenska webbyrån Tankbar får pris som en av Sitefinitys fyra bästa samarbetspartner 2010. Utmärkelsen gäller enastående kundlösningar, baserade på webbverktyget Sitefinity CMS. Tankbar tar förstaplatsen i Europa, bland 130 andra samarbetspartner över hela världen.

– Ett helt fantastiskt erkännande! Alla på Tankbar är mycket stolta och glada, säger Philip Saltskog, vd på Tankbar AB. Sitefinity CMS är en otroligt bra produkt, och vi är mycket nöjda att vi under de senaste åren fokuserat helt på att bygga webbplatser baserade på Sitefinity CMS.

Sitefinity CMS är ett verktyg för webbpublicering, som utvecklats av Telerik.
Fyra företag i deras Sitefinity Partner Program får nu utmärkelsen ”Sitefinity Partner of the Year Award” för 2010. Priserna går till de mest aktiva, produktiva och kompetenta medlemmarna, som har genomfört föredömliga Sitefinity-lösningar.

Webbyrån Tankbar är vinnare i Europa, bland Teleriks sammanlagt 130 samarbetspartner. Så här lyder motiveringen:

”Tankbar hjälper företag och organisationer att producera och underhålla
professionella webbplatser med ett särskilt fokus på digital marknadsföring.
Kärnkomponenter är grafisk design, Flash och webbdesign. Tankbar har utvecklat ett antal Sitefinityprojekt för turistindustrin och är skickliga inom SEO, SEM, marknadsföring via e-post och att integrera Sitefinity med andra system.”

Philip Saltskog ser utmärkelsen som en bekräftelse på Tankbars strävan att alltid ligga i framkant på marknaden, inom webbtjänster och digital marknadsföring. Sedan 1996 har företaget arbetat med internetbaserade tjänster, som en av de första webbyråerna i Sverige. Framgången med Sitefinity CMS visar på det stora kundbehovet av användarvänliga webblösningar.

– Våra kunder efterfrågar dynamiska webbplatser som är enkla att uppdatera och underhålla med egen personal, säger Philip Saltskog. Dagens närvaro på internet ställer höga krav på att den tekniska plattformen till exempel hanterar sökmotoranpassat innehåll och kopplingar till sociala medier på ett bra sätt.

Under 2010 har Tankbar lanserat flera stora webbplatser, baserade på Sitefinity CMS. En stor kundkrets finns inom hotell- och konferens­branschen, som ställer stora krav på användarvänliga system – både för webbplatsens administratörer och dess besökare.

– Nu ser vi fram emot att lyfta ännu fler webbplatser på den svenska marknaden, genom framtidens system för content management, avslutar Philip Saltskog.

Övriga vinnare av ”Sitefinity Partner of the Year Award” är Solar Velocity för Nordamerika, Omnia Connect för Mellanöstern och Asien samt Vivid Group för Australien och Nya Zeeland.

För mer information, vänligen kontakta:

Philip Saltskog
Vd, Tankbar AB
philip.saltskog@tankbar.com
www.tankbar.com

Webbyrån Tankbar hjälper ditt företag med digital marknadsföring och levererar professionella webbplatser. Läs mer på www.tankbar.com