Webforum Europe AB

Webforum Europe AB – ny återförsäljare i England - ProSwift

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2010 10:26 CET

Den engelska konsultfirman ProSwift har tecknat ett återförsäljaravtal med Webforum och kommer att börja sälja Webforums projektverktyg på den engelska marknaden.

“De flesta Webforumkunder kan börja använda tjänsten på några minuter, men ProSwift, med sin starka bakgrund inom projektledning, kan hjälpa kunderna att använda de mer avancerade delarna av systemet på bästa sätt” säger Albert Huth, VD för Webforum Europe.

Precis som andra Webforumpartners så började ProSwift med att använda systemet internt för projekt- och dokumenthantering.

“Ingen annan webbtjänst för projektarbete ger samma flexibilitet vad gäller rapportering och analys som Webforum gör. Med det inbyggda beslutsstödet går det att skapa nästan vilken rapport som helst på bara några sekunder, det var avgörande för oss” säger Colin Payne, ProSwifts ägare, och fortsätter: “Det finns många webbaserade projektplanerings- och samarbetsverktyg på marknaden, men inte många ger samma känsla som när man jobbar på sin vanliga dator. Det har Webforum ändrat på. Det räcker med att prova tjänsten några minuter så känner man skillnaden. Dessutom är det lätt att anpassa tjänsten till ett företags egen profil.”

För mer information, kontakta:

Albert Huth
VD Webforum Europe
Telefon: +46(0)70-461 58 25
E-mail: albert.huth@webforum.com

Colin Payne
ProSwift Systems Ltd
Telefon: +44(0)1132425697
E-mail: colin.payne@proswift.com

Om Webforum
Webforums vision är att erbjuda marknadens bästa stöd för samarbete, projekt och projektkontor som en webbtjänst. Webforums kunder kan vara igång med att planera och arbeta i ett nytt projekt på några minuter. Det unika med Webforums projektverktyg är möjligheten till kundanpassning av innehåll, färg och form utan krav på installation eller programmeringskunskaper. Tjänsten har ett komplett stöd för att planera, genomföra och följa upp projekt. Bland funktionerna märks bl a:

- projekt/resursplanering
- dokumenthantering
- tidrapportering
- ärendehantering
- intranät/webbpubliceringsfunktioner
- projektkontor
- beslutsstöd/rapportering

Webforum har idag drygt 700 företagskunder och över 50 000 användare i ett 20-tal länder. Tjänsten finns idag på 6 språk. Kunderna är allt från mindre företag eller projektgrupper till multinationella bolag, kommuner och landsting.

Företagets huvudsäte är i Stockholm. Utveckling sker i Stockholm och i Kiev. Webforum har återförsäljare i Finland, Danmark, Tyskland, Australien, Ryssland/Ukraina och England.

För mer information, titta på: www.webforum.com och www.proswift.com