Webforum Europe AB

Webforum Europe AB - ny version av webbaserad projekt- och samverkanstjänst och ny delägare

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2009 16:02 CET

Pressmeddelande 2009-12-11

Det finska bolaget Webbdocs.com går i samband med den nya versionen av Webforum in som delägare och tecknar partneravtal.

Stockholm 11 december 2009: I samband med Webforums nya release går Soldino Oy, verksamma under namnet Webbdocs.com, in som delägare och återförsäljare på den finska marknaden.

-       Vi är glada att webbdocs.com, efter att själva ha använt Webforum en längre tid, nu går in som både delägare och återförsäljare säger Albert Huth, VD för Webforum. Vi kan nu dra nytta av den djupa kompetens inom lösningsförsäljning som Webbdocs.com och inte minst dess huvudägare, Jan Inborr, besitter. Jan Inborr har tidigare varit VD för det finska riskkapitalbolaget Ahlstom Capital.

Webbdocs.com kommer att verka parallellt med Webforums befintliga partner i Finland och främst fokusera på att fylla Webforums tjänst med innehåll för specifika kundgrupper, bl a styrelser, advokatbyråer och riskkapitalbolag som vill ha kostnadseffektiva företagsanpassade projekt- och samverkansportaler utan installation. I Sverige erbjuder företag som DraftIT och Juris redan idag målgruppsanpassade tjänster med Webforum som bas till sammanlagt över 3 000 kundföretag.

-       Webforums dokumenthantering är den smidigaste och mest användarvänliga vi har stött på och möjligheterna att med hjälp av den inbyggda publiceringen skapa samverkansportaler gör tjänsten unik. Det tar bara några minuter att komma igång och alla kommer åt all information oavsett placering i världen. Våra kunder eftersträvar dessutom hög tillgänglighet och hög säkerhet, vilket Webforum kan erbjuda, säger Jan Inborr.

Den senaste releasen av Webforum innehåller en rad förbättringar inom bl a krypterad lagring, smidigare dokumentåtkomst, bättre rapportutskrifter, dataimport från MS Project och Excel, projektplanering och grafiskt beslutsstöd. Förbättringarna stärker Webforums position som en ledande projekt- och samverkanstjänst på internet.

För ytterligare information se www.webforum.com eller kontakta:

Albert Huth
VD på Webforum Europe
E-post: albert.huth@webforum.com

Magnus Lundbom
Säljansvarig på Webforum Europe
E-post: magnus.lundbom@webforum.com

Jan Inborr
Soldino Oy
Telefon: +358 400 203612
E-post: jan.inborr@soldino.fi

Om Webforum
Webforums vision är att erbjuda marknadens bästa stöd för samverkan, projekt och projektkontor som en webbtjänst. Webforums kunder kan vara igång med att planera och arbeta i ett nytt projekt på några minuter. Det unika med Webforum är möjligheten till kundanpassning av innehåll, färg och form utan krav på installation eller programmeringskunskaper. Tjänsten har ett komplett stöd för att planera, arbeta i och följa upp projekt. Bland funktionerna märks bl a:

-projekt/resursplanering

-dokumenthantering

-tidrapportering

-ärendehantering

-intranät/webbpubliceringsfunktioner

-projektkontor

-beslutsstöd/rapportering

Webforum har idag drygt 700 företagskunder och över 50 000 användare i ett 20-tal länder. Tjänsten finns idag på 6 språk. Kunderna är allt från mindre företag eller projektgrupper till multinationella bolag, kommuner och landsting.

Företagets huvudsäte är i Stockholm. Utveckling sker i Stockholm och i Kiev. Webforum har återförsäljare i Finland, Danmark, Tyskland, Australien, Ryssland/Ukraina och England.