Wedelroos Affärsutveckling AB

Wedelroos AB utsedd till business partner för expanderande Decisyon Inc

Pressmeddelande   •   Maj 21, 2014 14:39 CEST

Företaget Decisyon Inc. har sin start och grund i Italien, där utvecklingscentrum fortfarande ligger. Huvudkontoret är flyttat till USA, Stamford. Framgången har varit mycket stor i Italien under de senaste åren. Nu satsar företaget på en kraftig expansion i USA och i Europa. I samband med detta har ytterligare riskkapital erhållits från ytterligare investerare. I april 2014 tillfördes ytterligare $22M i riskkapital. Systemen har fått mycket beröm och de kunder som idag har systemet har rapporterat mycket bra resultat och ökad effektivitet vilket finns konkreta kundreferenser på. De flesta företag är stora företag t ex Alpitour World (stort resebolag), Eni Saipem (ett av de största bensin/oljebolagen), Jansen by Jonsson & Johnsson, Telecom Italia, Europeisk storbank m fl.

Decisyon vänder sig i första hand till medelstora och Enterprise companies. Idag finns drygt 200 kunder varav cirka 50% är blue-chip företag.

Inför expansionen i Europa har nya partner knutits till företaget, där Svenska Wedelroos AB är business partner i Sverige och Norden.

Nedan får ni en kort beskrivning av Decisyon system. Är ni intresserade så lämnar vi gärna med information och en intervju om ni vill.

Today’s Decisyon solutions include:

• DECISYON 360 - a collaborative decision making and execution application that unifies business intelligence and planning, collaboration and workflow -- uniquely supporting both structured and unstructured data;

• DECISYON/Plant - a visual manufacturing optimization application that enables automatic scheduling and execution of plant processes, operations, and problem resolution;

• DECISYON/Engage - a social CRM application powered by Decisyon that combines analytics, real-time engagement, workflow management, and integration into enterprise systems.

“Information technology needs to evolve from data silos to a ‘digital nervous system’ that continuously senses, responds and adapts to changing business conditions,” said Franco Petrucci, founder and CTO of Decisyon.  “We designed Decisyon to give organizations the ability to bring multiple sources of information to critical decision points in an ad hoc way – unconstrained by the highly structured nature of traditional ERP, CRM, data warehouses and other enterprise systems.”

Jan Roos
    Wedelroos AB

• Mobil +46 70 595 99 54

jan.roos@wedelroos.se

www.wedelroos.se

Decisyon Inc.

www.decisyon.com

Swe

Wedelroos är ett relativt nystartad företag (år 2012), men CEO, Jan Roos, har 20 års erfarenhet av att hjälpa kunder med bra lösningar och system inom olika affärssystem och är civilekonom, samt har erfarenhet av arbete i stora ledande bolag inom bl a IT och Livsmedelsindustrin. Wedelroos erbjuder främst molnet-baserade affärssystem, BI, CRM, performance management och analyser för företag. Wedelroos erbjuder även samarbetslösningar (collaborative solutions), planeringslösningar och social CRM. I en realtids-miljö kan analyser utföras på ett smidigt sätt och ge support och stöd för snabba. proaktiva och bra beslut.

Eng

Wedelroos Business development is a company in Gothenburg, Sweden, operating in the Nordic countries mainly with marketing of software and with IT consulting.

Since 1996 we have worked with business systems, project management systems, CRM, consulting and education. Founded in 2012, we sell and market software systems, mainly cloud-based, in the area of business solutions.

We represent, as partner, Decision Inc. and their systems Decisyon 360, Decisyon Engage/Social CRM and Decisyon Plant. With these systems we can offer medium and large companies the ability to work more effective and to manage the possibilities with providing collaborative solutions, planning and social CRM in a real-time environment. With real-time workflows and analyzes the work can easily be performed and give support for quick, proactive and good decisions.