Svalöf Weibull AB

Weibull Trädgårds VD lämnar sin befattning

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2007 10:02 CET

Styrelsen i Weibull Trädgård AB och bolagets VD, Stefan Sjöstrand, har idag kommit överens om att Stefan Sjöstrand lämnar sin befattning. Styrelsens och Stefan Sjöstrands olika uppfattningar om den långsiktiga utvecklingen för Weibull Trädgård, och samarbetet med övriga delar av Svalöf Weibull AB, har lett fram till överenskommelsen. Stefan Sjöstrand tillträdde som VD i Weibull Trädgård för drygt två år sedan och har sedan dess bedrivit ett omfattande arbete för att stärka företagets position på den nordiska trädgårdsmarknaden.

Styrelseordförande i Weibull Trädgård AB, och tillika VD för Svalöf Weibull AB, Monika Lekander går in som VD i företaget tills dess att frågan om efterträdare är löst.

För mer information kontakta:
Monika Lekander, VD Svalöf Weibull. Mobil: 070 – 6066191. Arbete: 0418 - 667000
Emma Morell, Informatör Svalöf Weibull. Mobil: 070 - 5111991. Arbete: 0418 - 667141

Svalöf Weibull AB är ett lantbruks- och trädgårdsföretag som till 60 procent ägs av Lantmännen och till 40 procent av tyska BASF. Svalöf Weibull arbetar på en internationell marknad, har cirka 400 anställda och omsätter 1 miljard kronor. Kärnverksamheten är växtförädling och produktion av utsäde för framför allt Nord- och Centraleuropa. Dotterbolaget Weibull Trädgård AB är Nordens ledande trädgårdsföretag med välkända varumärken som Weibulls och Hammenhögs.