Welander Design

Welander - ett av Sveriges senaste möbelföretag

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2010 17:51 CET

Welander är ett ungt svenskt möbelföretag, som kombinerar det svenska traditionella möbelarvet med den moderna stilrena skandinaviska stilen.

Jag, Björn Welander, är en väldigt lycklig 30 åring. Efter år av kunskpasinsamling, skissande, byggande och kvalitetssäkrande är det äntligen dags att få presentera WELANDERs första möbler. Med träkunskap och design från Carl Malmsten skolan och konstruktion och materialkunskap från den tekniska högskolan plockar jag fram tidlösa men samtidigt moderna produkter.

Med inspiration från de stora metropolerna till den rofyllda naturen i den svenska fjällvärlden skapar vi design för dem som uppskattar uttrycksfull och god design. Welander tillverkar och designar högkvalitativa möbler, såväl för det offentliga som det privata rummet, där trä är vår huvudsakliga ådra.

De första möblerna är lanserade men många står på rad för att få komma ut. I sortimentet ingår bl a soffor, soffbord, fåtöljer och förvaring.

Titta gärna in på hemsidan och njut www.welanderdesign.se

Björn Welander
Grundare och designer

Welander Design är ett ungt svenskt möbelföretag, som kombinerar det svenska traditionella möbelarvet med den moderna stilrena skandinaviska stilen.