Werners Gourmetservice

Werners Gourmetservice smyglanserar ny hemsida.

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2016 08:16 CEST

Werners Gourmetservice smyglanserar en ny inspirerande hemsida, wgs.se/wernersvarld. Den nya hemsidan har ett nytt grafiskt snitt och är fylld med inspiration, recept och filmer av Sveriges främsta kockar och konditorer.

På eftermiddagen den 30 juni gick Werners Gourmetservice nya hemsida live på www.wgs.se. Den största förvandlingen jämfört med den tidigare hemsidan, att där nu finns inspirationssidor med allt från resereportage till en receptbank som tagits fram tillsammans med Sveriges främsta kockar och konditorer. Detta i kombination med en webbshop som erbjuder restaurangbranschen och konsumenter möjligheten att snabbt kunna beställa produkter.

”Den nya hemsidan är framtagen för att möta upp marknadens och framförallt våra kunders önskemål om en större digital närvaro”, säger Camilla Ellqvist -Marknadschef på Werners. Vi har påbörjat ett arbete med att stärka Werners Gourmetservice som varumärke. Att lansera wgs.se och ”Werners Värld” är ett första steg på denna resa. Hemsidan kommer att fungera som ett informationsnav där vi i text, bild och film bl.a. bjuder på inspiration på vad du som kock, konditor eller konsument kan skapa med Werners produktsortiment. Allt detta samlar vi under något som vi kallar ”Werners Värld” och besökaren har här möjligheten att skapa sig en ännu bättre uppfattning om vad vi står för och vilken kvalitet vi lovar.

Vi välkomnar befintliga som nya kunder att ta del av nya wgs.se och Werners Värld.

Werners Gourmetservice är en importör och restaurangleverantör med försäljningsverksamhet mot restauranggrossister, restauranger, catering, storhushåll, butiker, konditorier och konsumenter.

Werners Gourmetservice är känt för sina unika och exklusiva produkter. Nyfikenheten kring nya smaker, dofter och matupplevelser gör att vi alltid är på jakt efter de bästa råvarorna. Idag importerar vi delikatesser från hela världen som vi förser den nordiska marknaden med och har gjort sedan 1990.