WeSC

WeSC öppnar nya butiker i Santa Monica och i Oslo

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2010 10:02 CEST

WeSC kommer i november 2010 att öppna en ny butik i Santa Monica Place. Butiken kommer att ligga i det nya shoppingområdet som snabbt har blivit ett av Los Angeles mest besökta och som ligger vid 3rd Street i Santa Monica.

I tillägg till detta så kommer det även att öppnas en ny distributörsdriven butik i Oslo. Butiken kommer att ligga mycket centralt i området i Karl Johan. Butiken kommer att öppnas under december 2010.

”Vi har de senaste åren märkt att fottrafiken minskat i området kring Robertson Boulevard, där vår nuvarande butik i Los Angeles ligger, samtidigt som Santa Monica blir mer och mer populärt som shoppingområde. Det finns ett stort antal modebutiker, caféer och restauranger i området, som är välbesökt från morgon till kväll. Vi fick under sommaren ett mycket bra erbjudande om en topplokal i Santa Monica Place och beslöt oss för att ta tillvara på den möjligheten. WeSC-butiken kommer säkerligen att vara en framgång och dra till sig mycket uppmärksamhet eftersom den passar väl in i den ”street”-kultur som finns i området. Tillsvidare behåller vi även butiken på Robertson Boulevard för att se om området revitaliseras den närmaste tiden.

Försäljningen i Norge har gått bra och det är glädjande att vår distributör vill öppna ytterligare en konceptbutik och fortsätta växa med WeSC.” säger Greger Hagelin, VD i WeSC.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Verksamhetsfrågor:         Greger Hagelin, Verkställande direktör, +46 7 071 30 331

Aktieägarfrågor:               Theodor Dalenson, Styrelseordförande, +46 8 545 01 750

WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design,

produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har

sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 2 600 butiker via distributörer i 20

länder samt med egen distribution i Sverige, USA, Tyskland och Österrike. WeSC:s aktie handlas på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.