FashionWORK

West Identity – de Västsvenska modemärkena

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2013 12:18 CEST

West Identity – de Västsvenska modemärkena

Västsverige är modescenen med hemort för fler modemärken än du förmodligen visste om. "West Identity - The exhibition of fashion brands" är en  inspirerande utställning designad av Sebastian Kjersén som kastar dig in i en modedjungel och ger dig ett möte med stora och små modemärken.

– Det ska bli spännande med denna nytänkande och moderna utställning här på Rydals Museum som ligger i den textila vaggan, mitt emellan Göteborg och Borås. Det blir en kontrast sida vid sida med våran anrika maskinpark från textilens storhetstid. Det blir ett möte mellan nutidens mode och dess rötter, säger Petra Johansson, Intendent på Rydals Museum.

West Identity är en tillfällig utställning som visar upp den fantastiska bredden av modemärken från Västsverige på ett inspirerande manér där du garanterat kommer upptäcka varumärken du inte visste fanns i din omgivning. Du får möta några av dagens framgångsrika kreatörer och entreprenörer och höra deras historia, resa och framtidsvisioner i denna snabbt föränderliga och populära bransch.

– Jag tycker man alltid blir överraskad över hur många, och starka modemärken, som finns med bas i Västsverige. Det finns en imponerande historia och arv, men framförallt en stark utveckling och framtid. Med West Identity får du följa med på en resa in i denna fantastiska bransch och möta jättarna bredvid framtidens varumärken, berättar Sebastian Kjersén från MODS Magazine som är designer av utställningen.

Utställningen öppnar den 10 oktober 2013 på Rydals Museum och du kan besöka den fram till 19 januari 2014. Gratis inträde!

West Identity presenteras av MODS Magazine i samarbete med Rydals Museum, designad av Sebastian Kjersén.

Följ med på resan på www.modsmagazine.se/projects
eller i eventet på www.facebook.com/MODSMagazine

___________________________________________________________________________________

Om Sebastian Kjersén:

Sebastian Kjersén är mode- och it-entreprenören från Borås som i grunden är utbildad formgivare från Beckmans i Stockholm. Som den "firestarter" han är har han startat ett flertal företag, bland annat it-företaget Uniqify.com och dragit igång många projekt. Men han är nog mest framgångsrik inom mode och design med företaget FashionWORK, där han har grundat framgångskoncept så som MODS Magazine, FashionDAYS, Modekollo, PopUpForce m.fl. >>> www.sebastiankjersen.com

Om Rydals Museum:

Museet är inrymt i spinneri byggnad från 1853 i Rydal, utanför Kinna. Det samhället som växt upp kring fabriken är ett genuint brukssamhälle med sin karaktär välbevarad och därför klassat som riksintresse. Rydals museum erbjuder besökaren en mångfald av upplevelser. För den teknikintresserade finns en unik maskinpark med tjugotalet spinnmaskiner från 1940-talet, kardmaskin från 1890-talets Manchester och tvinnmaskin från 1970-tal. Rydals Museum tillhör Marks Kommun. >>> www.mark.se/rydalsmuseum

Om MODS Magazine:

MODS Magazine är ett ungt onlinemagasin som står för inspiration, mode och design. Grundades 2009 och brinner för nyskapande och kreativ design och tycker det är viktigt att ge kreatörer och entreprenörer möjlighet att synas, utvecklas och även inspirera andra.
MODS Magazine är nätverksbaserat och skapas av kreatörer från hela världen, och varje år är ett hundratal personer involverade i magasinet: skribenter, stylister, designers, fotografer, illustratörer, grafiker och andra som behöver ett forum för sin kreativitet. >>> www.modsmagazine.se

På www.modsmagazine.se/projects finns följande högupplösta bilder att ladda ner

Kontakta oss gärna om du har några frågor:

Sebastian Kjersén
Creative Director, MODS Magazine
sebastian@modsmagazine.se

Petra Johansson
Intendent, Rydals Museum
petra.johansson2@mark.se

EVENT, PROJEKT, MARKNADSFÖRING OCH PR FÖR MODE- OCH TEXTILBRANSCHEN

FashionWORK arbetar i ett stort nätverk av kreatörer, entreprenörer, företag, akademi och organisationer för att skapa möjligheter för personer och företag inom mode- och designbranschen.