Petit Hotel AB

Westerby Gård i Finland - Ny medlem i Petit Hotel

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2010 11:32 CET

I Ingå, vid havet 45 minuters väg väster om Helsingfors ligger Westerby Gård. Gården omnämns i historieböckerna redan på 1500-talet och den har varit i släktens ägo i snart 400 år så det är med vördnad och stolthet som ägarna Gunilla Wikström och Jeanette Bäckström för traditionen vidare.

Gårdsmiljön är som tagen ur Emil i Lönneberga medan interiörerna känns inspirerade av Wreta Gestgiveri i Sverige. Hotellet erbjuder en hemtrevlig övernattning i tio personligt inredda rum med en rogivande atmosfär.

- Vår restaurang serverar högklassig mat tillverkad av lokala råvaror i en charmigt vacker lantlig miljö med kakelugnar och högt i tak, säger Jeanette som också tillägger att ett kök på landet är hela husets hjärta. Jeanette, som är svensktalande, berättar gärna mer på telefon +358 9 295 2589. (mail@westerby.fi)

För mer information om Petit Hotel kontakta gärna Leena Höbinger på Petit Hotel, tel. 0225-412 60, 070-214 17 06, leena@petithotel.se

Petit Hotel, som också är medlem i Pleasant Hotels Europe, finns idag på 31 platser i Sverige från Buustamons Fjällgård i Åre i norr till Vendels Ale Stenar i söder. Hotellen är familjeägda och lämpade för såväl privata gäster som för konferenser. Gemensamt för hotellen är att de har god service, hög komfort och ett utmärkt kök. Petit Hotel Pearl ingår i kedjan med 7 härliga ställen utanför Sverige.

Bilder och pressinformation finns på www.petithotel.se/pressrum/press.html