Westinghouse Electric Sweden AB

Westinghouse and Vítkovice Take First Concrete Steps Towards Building Czech AP1000® Reactors

Pressmeddelande   •   Jul 26, 2013 09:13 CEST

Westinghouse Electric Company, a group company of Toshiba Corporation (TKY:6502), is the world's pioneering nuclear energy company and is a leading supplier of nuclear plant products and technologies to utilities throughout the world.  Westinghouse supplied the world's first pressurized water reactor in 1957 in Shippingport, Pa., USA. Today, Westinghouse technology is the basis for approximately one-half of the world's operating nuclear plants, including more than 50 percent of those in Europe.

Westinghouse Electric Company , del av företagsgruppen Toshiba Corporation (TKY:6502), är en global kärnkraftspionjär och idag en ledande leverantör av teknologi och produkter för kärnkraftsindustrin runt om i världen. Westinghouse levererade år 1957 världens första tryckvattenreaktor till Shippingport, Pa, USA. Idag är ligger Westinghouse teknik till grund för närmare hälften av världens kärnkraftverk i drift, och för mer än häften av de kärnkraftverk i Europa.