Box Whisky

Whisky Advocate hyllar Box Singel Malt

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2015 16:28 CEST

Whisky Advocate är det viktigaste magasinet för whiskyintresserade i USA, men tidningen distribueras och läses över hela världen. I det senaste numret ger sig en av av de mest namnkunniga skribenterna i kast med att bedöma och beskriva Box Single Malt Whisky. Resultatet är iögonfallande. Smaknoteringarna och det samlade omdömet ger vid handen att Whisky Advocate verkligen finner att Box utgåvor, The Pioneer, The Challenger samt The Festival 2014 är värda att bedömas i samma kategori som de verkligt stora inom branschen. Poängskalan är internationellt vedertagen och innefattar samtliga aspekter av whiskyn egenskaper.

- Ett riktigt gott bevis på att vi är på rätt väg, kommenterar Brand Manager Jan Groth, och inte minst viktigt när vi nu långsamt och tålmodigt börjar utforska den internationella marknaden.

Box Single Malt Early Days Collection,The Explorer, finns nu tillgänglig för svenska whiskyentusiaster på Systembolaget. Den avslutande utgåvan i serien, The Messenger är planerad till inledande dagarna av december.