White & Case Advokataktiebolag

WHITE & CASE RÅDIGVARE I FÖRSÄLJNINGEN AV JERICHO TILL AMF FASTIGHETER. FASTIGHETSVÄRDET UPPGÅR TILL 1.6 MILJARDER SEK.

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2013 09:36 CET

Det tyska försäkringsbolaget Allianz säljer fastigheten Jericho 34 till AMF Fastigheter.

Jericho omges av Regeringsgatan, Jakobsbergsgatan och Lästmakargatan i centrala Stockholm.
Fastigheten omfattar drygt 21 000 kvm uthyrningsbar area och inrymmer kontor, butiker och bostäder med  EY som största hyresgäst.

Fastighetstransaktionen sker genom fastighetsförvärv med ett fastighetsvärde om cirka 1,6 miljarder kronor. AMF Fastigheter tillträdde fastigheten 2 december 2013.

White & Case agerade som legal rådgivare för säljaren Allianz i transaktionen.  Teamet bestod av Ulf Johansson, partner
White & Case Stockholm , Anna Berntson, Bitr.jurist White & Case Stockholm och Christian Reineby, Bitr.jurist White & Case Stockholm.

White & Case är en av världens största advokatbyråer. Genom våra 2.200 advokater fördelade på 40 kontor i 27 länder har vi kapacitet att ta oss an de största och mest komplexa uppdragen. Vi har lång och gedigen erfarenhet inom områden såsom M&A, bank och finans, kapitalmarknad och tvister. Vi är också en av världens främsta givare av kostnadsfri juridisk rådgivning, så kallat pro bono-arbete. White & Case grundades år 1901 i New York och det första europeiska kontoret öppnade 1926 i Paris. När Stockholmskontoret öppnade 1983 var White & Case den första internationella advokatbyrån i Sverige.  På Stockholmskontoret arbetar omkring 50 jurister och vi praktiserar svensk och engelsk rätt.