White & Case Advokataktiebolag

White & Case represented Munksjö AB and its principal owner EQT III in forming a new paper company with Ahlstrom

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2012 17:21 CEST

Munksjö (of Sweden) to combine with Ahlstrom's Label and Processing business area (of Finland), forming a global leader in specialty paper with EUR 1.3 billion in net sales (Deal Signed, August 28, 2012).

White & Case represented Munksjö AB and its principal owner EQT. Ahlstrom will demerge its Label and Processing business area and combine it with Munksjö, forming a new company to be named Munksjö Corporation with head office in Stockholm. Expected listing venue is NASDAQ OMX Helsinki (Q1 2013). A future listing on NASDAQ OMX Stockholm is considered. The new company will have approximately 3,300 employees and 16 production sites in Europe, Brazil and China.

Stockholm: Rikard Stenberg, Petter Alberts and Johan Thiman. Helsinki: Tanja Tornkvist (financing of the combined entity), Petri Avikainen. Frankfurt: Philipp von Düerckheim and team. Paris: Vincent Morin and team. Milano: Alessandro Seganfreddo and team.

White & Case är en av världens största advokatbyråer. Genom våra 2.200 advokater fördelade på 38 kontor i 26 länder har vi kapacitet att ta oss an de största och mest komplexa uppdragen. Vi har lång och gedigen erfarenhet inom områden såsom M&A, bank och finans, kapitalmarknad och tvister. Vi är också en av världens främsta givare av kostnadsfri juridisk rådgivning, så kallat pro bono-arbete. White & Case grundades år 1901 i New York och det första europeiska kontoret öppnade 1926 i Paris. När Stockholmskontoret öppnade 1983 var White & Case den första internationella advokatbyrån i Sverige. På Stockholmskontoret arbetar omkring 50 jurister och vi praktiserar svensk och engelsk rätt.