White & Case Advokataktiebolag

White & Case represented Nordic Outsourcing Services AB

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2012 14:57 CEST

White & Case represented Nordic Outsourcing Services AB, a portfolio company of Nordic Capital fund V, in its divestment of Aditro Logistics AB (including its subsidiaries in Sweden and Norway), a division within the Aditro group which provides third party logistics services, to a company controlled by Valedo Partners.

The White & Case team consisted of Lennart Pettersson, Henrik Wireklint, Oscar Liljeson and Sidi El Kadmiri.

White & Case är en av världens största advokatbyråer. Genom våra 2.200 advokater fördelade på 38 kontor i 26 länder har vi kapacitet att ta oss an de största och mest komplexa uppdragen. Vi har lång och gedigen erfarenhet inom områden såsom M&A, bank och finans, kapitalmarknad och tvister. Vi är också en av världens främsta givare av kostnadsfri juridisk rådgivning, så kallat pro bono-arbete. White & Case grundades år 1901 i New York och det första europeiska kontoret öppnade 1926 i Paris. När Stockholmskontoret öppnade 1983 var White & Case den första internationella advokatbyrån i Sverige. På Stockholmskontoret arbetar omkring 50 jurister och vi praktiserar svensk och engelsk rätt.