Promosalons Sverige AB

WHO'S NEXT PARIS 19-22 januari 2013: GEMENSAM STYRKA

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2012 10:17 CET

Läs hela presskommunikén i pdf här.

Presskommuniké, december 2012.

GEMENSAM STYRKA

WHO’S NEXT PARIS www.whosnext.com kretsar kring två huvudteman – ready-to-wear och accessoarer - presenterat på ett nytt, lättöverskådligt sätt. Nya varumärken, ett nytt utbud med marknadens säkra kort, fokus på framtidens designers – kort sagt, en ny säsong med nya intressanta överraskningar.

En första inblick i vad som erbjuds i Porte de Versailles, Paris, den 19 – 22  januari 2013.

READY TO WEAR – 1 000 varumärken

FAME (hall 4) / 200 varumärken

En avdelning helt ägnad dammode välkomnar legendariska franska och internationella designers: ESSENTIEL (BE), SWILDENS (FR), SESSUN (FR), BAUM UND PFERDGARTEN (DK), ROBERTO COLLINA (IT), SOPHIE D'HOORE (BE), ANTIK BATIK (FR), HOTEL PARTICULIER (FR), OSKLEN (BR). 15 % av utbudet representeras av nykomlingar, varav SCHOTT NYC firar 100 års jubileum med en kollektion av motorcykeljackor för tjejer. För första gången ställer de ut på FAME. Det franska märket DAVID PALLAS tillämpar traditionella tillverkningsmetoder av lyxplagg och introducerar ett nytt koncept: smoking för kvinnor, se FAME ATELIER. Avdelningen samlar runt 15 designers med klädkreationer som t.ex. LARA KHOURY (LB), ORLANE HERBIN (FR), RONALD ABDALA (LXB) eller den rumänska designern VERENA ARAPU.

Unga modedesigners samlas på avdelningen FRESH.  Av de 15 utställande formgivarna, missa inte vinnaren på Dinard festivalen, japanen Takuya Isagawa och Constance Boutet, vinnare av WHOS NEXT BLOG, AME SŒUR, en tysk nykomling eller det nya, spanska märket CHAO. WHO’S NEXT PARIS är stolt över att berätta om det nya samarbetet med COUNCIL of FASHION DESIGNERS of AMERICA (CFDA). Fem amerikanska designers har blivit erbjudna att ställa ut på FAME den här säsongen. Ett samarbete som kommer att beskrivas mer utförligt i en senare presskommuniké.

FAME varumärken

PRIVATE (hall 2.2, 3, 7.1) / 600 varumärken

Utbudet på PRIVATE är uppdelat i hall 7.1, bland de som åter ställer ut har vi AMERICAN VINTAGE (FR), CREA CONCEPT (FR), SARAH PACINI (IT), NATHALIE CHAIZE (FR), NICE THINGS (SP) och MARC CAIN (GER). De kommer att omringas av härliga nykomlingar den här säsongen: ARTISTA (HU), HARRIS WILSON (FR) som är tillbaka på modescenen med ett mer komplett utbud inom dammode, ELFENHAUT (GER) och en favorit : det exklusiva tyska ready-to-wear märket AZIZI. Dessutom, populärt bland besökarna från Mellanöstern, har vi loungen med kvällsplagg och det rumänska märket Sylvia Terziu.

I Hall 3 hittar vi moderna plagg för henne, med bland annat LAUREN VIDAL (BEL), ELISA CAVALETTI (IT/GER), AVENTURE DES TOILES (FR) and MAIS IL EST OU LE SOLEIL (FR). Bland nykomlingarna har vi SPORTALM, ett familjeföretag från Österrike som deltar för första gången, och VOODOO (FR) som har ställt ut på PRÊT-A-PORTER PARIS förut. Sist men inte minst, avslöjar vi att i hall 2.2 presenteras klassiska plagg som t.ex.  TRICOT CHIC (IT), DIDIER PARAKIAN (FR) och LESLIE MONTECARLO (MC).

PRIVATE lista över varumärken.

MR.BROWN (hall 3) / 200 varumärken

Märken inom urban fashion som t.ex. DESIGUAL (SP), GAS JEANS (IT), REDSKINS (FR), SALSA (PORT), GAUDI (IT), ELEVEN PARIS (FR), DOCKERS (US), R95TH (BEL), CAMEL ACTIVE (GER) eller FREESOUL (IT) är tillbaka på MR. BROWN. Några av dem med större montrar. Bland nykomlingarna nämner vi tungviktare som t.ex. REPLAY (IT), SAINT JAMES (FR) och DUBARRY OF IRELAND (IRL). MR . BROWN representerar också kreativitet och nytänkande, speciellt tack vare tre ungerska new wave märkena: KELE CLOTHING, MEI KAWA, URBAN LEGEND, och BLACK BALLOON, det "new Belgian chic", STEAL BERLIN (GER) och ONE WOLF (Lettland).

SIR BROWN, designers inom herrmode, välkomnar ett urval av 15 designers, varav de flesta är nya inom mässvärlden. Bland dem: ALOHA FROM DEER (PL), COPANO 86 (JP), SERDAR UZUNTAS (TR) ROMAIN URNEL (FR), vinnare av Festival de Dinard och LA GARCONNIERE (FR). WHOS NEXT PARIS är också stolt över att presentera samarbetet med NOT JUST A LABEL : 4 designers inom herrkläder bjuds in till SIR BROWN den här säsongen. Samarbetet kommer att presenteras närmare i kommande presskommunikéer. SIR BROWN kommer också att välkomna vinnaren av WHOS NEXT BLOG med den portugisiske designern RICARDO ANDREZ och hans kollektion av herrkläder.

MR.BROWN lista över märken

ACCESSOIRES – 1000 VARUMÄRKEN

PREMIERE CLASSE (Hall 7.2) / 300 märken

Know-how, unik design, trendsetters, legitimitet…begrepp som har fått bestämma urvalet av 300 märken, utställare från PREMIERE CLASSE. Som ett bevis på det exklusiva urvalet kommer flera nya märken, som normalt ställer ut på Jardin des Tuileries att närvara : HISTOIRE DE VOIR* (FR), ORNER* (FR), MEILLEUR AMI* (FR), MAISON THOMAS* (FR), SELIMA* (US), VANESSA TUGENDHAFT JOAILLERIE (FR)* eller DELAGE* (FR).  De kan jämföras med THIERRY LASRY (FR), EPICE (FR), TZURI GUETA (ISR), CLARAMONTE (FR), GANTS MORAND (FR), MA POESIE (FR), FOB (FR), PHILIPPE AUDIBERT (FR), MONIES (DK), DORI CSENGERI (ISR), alla utställare på  Jardin des Tuileries och 1a säsongens mässor.

PREMIERE CLASSE Varumärken.

WHO’S NEXT ACCESSORIES (Hall 7.2) / 600 märken

Önskan om att knyta kontakter, sudda ut gränser, mixa och presentera ett lättöverskådligt utbud… flera anledningar till att WHO’S NEXT PARIS har skapat WHO’S NEXT ACCESSORIES i hall 7.2.

Skor, allt från bas- till lyxiga märkesskor : NOE (BEL), ASH (FR), MELLOW YELLOW (FR), RUCOLINE*, det italienska märket som skapade wedge sneakers. CANDICE COOPER (SWI), KIBOOTS (NL), eller “girly” MISS L-FIRE* (UK). I närheten - urban och lifestyle märken som tex FEIYUE (FR), VICOMTE A.* (FR), SPRING COURT (FR), PANTOFOLA D’ORO (NL), det nya trendiga italienska sportskomärket D’ACQUASPARTA*, ONITSUKA TIGER (JP) och NEW BALANCE (US). Sist men inte minst marknadens stjärnskott CAMPER (SP), PALLADIUM (FR), DR. MARTENS (UK), PETER KAISER* (GER) och UNISA (SP).

Väskor : traditionella lädervaror blandas med välkända märken som: MYWALIT.COM (IT), HEDGREN* (BE), LITTLE MARCEL (FR), FOSSIL (FR) och PAQUETAGE (FR) och LIEBESKIND (DE), GIANNI CHIARINI (IT) och CATERINA LUCCHI* (IT).

Smycken : marknadens ledande märken bildar ett brett och eklektiskt utbud som t.ex. REMINISCENCE (FR), LES NEREIDES (FR), SATELLITE (FR), LA TRIBU RIGAUX (FR); och blandas med mer individuella designers som: HANNAH WALLMARK SWEDEN (SWE), ROOM SERVICE (FR), BY BOE (US) allt för att uppfylla det föränderliga behovet i modevärlden.

Textilaccessoarer : Funktionella och trendiga produkter. Välrenommerade tillverkare som ACHILLE PINTO (scarves - IT), GANTEB’S (handskar – FR), LES CAKES DE BERTRAND (väskor och smycken – FR), GUY DE JEAN (paraply – FR) bredvid mindre märken som t.ex. det franska scarfmärket PETRUSSE PARIS, ARIANE LESPIRE (BE), GLEN PRINCE (GB). Säsongsbetonade produkter är en favorit.

*nykomlingar

WHO’S NEXT ACCESSORIES lista av märken

MR.BROWN ACCESSORIES (Hall 7.2) / 100 märken

Nytt för den här säsongen är MR.BROWN ACCESSORIES med ett utbud av accessoarer för män. Utbudet kretsar kring märken som redan har ställt ut på MR.BROWN som tex. ARMISTICE (FR), BASS (US), DOLFIE (SP), VEJA (FR), SCHMOOVE (FR), AUSSIE APPAREL (FR) och SPITFIRE (UK). Utbudet kompletteras med nykomlingar som: M. MOUSTACHE (FR), LA CIE VANTIS (FR), MC5 (CAN) or MAISON DE FOUS (FR).

MR.BROWN ACCESSORIES Märkeslista

För mer information, gå in på www.whosnext.com eller kontakta Promosalons Sverige AB, sweden@promosalons.com