Promosalons Sverige AB

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2013 08:43 CEST

Presskommuniké, 4 juni 2013

WHO’S NEXT PRÊT-À-PORTER PARIS: FÄRGER, MASSOR AV FÄRGER

Inspirerad av vilda västerns B filmer och den undre världen filmatiserad av den mexikansk-amerikanska filmregissören Robert Rodriguez (El Mariachi, Sin City, Machete Kills), präglas den nya mässcenen av en kryddig mexikansk hetta.

Med hjälp av en stark färgpalett och lyxig grönska, fokuserar vi på de multi-facetterade samhällena, utan att det för den delen ska bli för seriöst.

Den tyska fotografen, ROBERT BARTHOLOT, som har varit involverade i de två senaste mässkampanjerna, har skapat en annorlunda och modern kampanj.

Testosteron, avvikande utseenden, tatuerad hud, blandning och variation,....Modellerna som förkroppsligar den nya kampanjen är helt unika, för att uttrycka sig milt! Lika speciella är de 2 000 ready-to-wear- och accessoarmärkena som kommer att presenteras på WHO’S NEXT PRÊT-À-PORTER PARIS från 6e till 9e juli på Porte de Versailles.

DAMMODETS RIKE

Med 900 varumärken utspridda på 3 avdelningar, innefattande alla marknadssegment, från unga designers till kreativa märken för kvinnor, från det mer kommersiella och lifestyle kollektionerna, erbjuder WHO’S NEXTPRÊT-À-PORTER PARIS ett brett utbud av modemärken för kvinnor - den mest omfattande av alla internationella mässor.

Utbudet av ready-to-wear kläder för henne kommer att utgöras av både nya och etablerade märken som har funnits på mässan sedan flera år tillbaka och vara i fokus för de internationella inköparna från 6e till 9e juli, vid sidan av 1 000 accesoarer och 100 herrmodemärken.

Läs hela presskommunikén på engelska här.

För mer information, kontakta gärna mässans representant Promosalons Sverige AB:

Tel: 08-660 40 11 eller

sweden@promosalons.com