Whyred

WHYRED ÖPPNAR BUTIK I MALMÖ

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2009 10:30 CET

Whyred inviger sin första butik i centrala Malmö fredagen den 4:e december.

Whyreds nya butik ligger på Södergatan 20 mitt i Malmös populäraste shoppingområde. Butiken kommer att rymma kompletta kollektioner av dam, herr, skor och accessoarer. Etableringen i Malmö blir Whyreds nionde butik.

Butiken i Malmö är 65 kvm stor och ritad av arkitekt Joakim Leufstadius. Den nya butiken präglas av ett putsat betonggolv tillsammans med kubistiskt formade hyllor av handmålat vitt trä och polerad mässing. Detta är detaljer som känns igen från Whyreds övriga butiksytor. Mässingen träder även fram genom belysning i form av designade armaturer framtagna i samarbete med det svenska belysningsföretaget Blond. Interiören ramar in kollektionen, och skor och accessoarer lyfts tydligt fram.

”Detta är ytterligare ett tydligt steg på vägen i att bli ett mer retailbaserat varumärke och att alltid ge våra konsumenter en helhetsupplevelse av Whyred och vårt arv i skrädderiet och den samtida musik- och konstvärlden. Efter våra etableringar i Stockholm och Göteborg är Malmö ett självklart nästa steg i vår strategi,” säger Johan Larsson.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Larsson, VD Whyred, tel 070-559 00 69, e-post: johan.larsson@whyred.com

Whyred är ett svenskt modevarumärke med arvet i skrädderiet och den samtida musik- och konstvärlden. Whyred hämtar inspiration från modsens respektlösa mix av det skräddade och uniformella. Detta utgör grunden för Whyreds designkoncept med klassiska rena snitt och oväntade detaljer. Bolaget grundades 1999 och finns idag representerat i 15 länder. www.whyred.com