Whyred

WHYRED ÖPPNAR NY FLAGGSKEPPSBUTIK I STOCKHOLM

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2010 09:30 CET

Whyred kommer i slutet av mars öppna en ny flaggskeppsbutik på Mäster Samuelsgatan 3 i centrala Stockholm. Lokalen ligger granne med den nuvarande butiken på Mäster Samuelsgatan och har tidigare inhyst den anrika skrädderifirman Götrich. Butiken blir cirka 340 kvadratmeter stor och kommer att bära hela Whyreds sortiment.

”Det är oerhört roligt att få tillgång till en fantastisk lokal med så mycket historik i ett område där vi vet att Whyred passar väldigt väl. I denna butik kommer vi få möjlighet att presentera hela vårt varumärke på ett helt nytt sätt, exempelvis så kommer vi ha plats för såväl konstutställningar som evenemang för att kunna tydliggöra vårt arv i den nutida musiken,” säger Johan Larsson, VD.

Butiken blir Whyreds hittills största butiksetablering och ligger helt i linje med den nya strategi som bolaget presenterade under hösten 2009. De centrala delarna i strategin är att Whyreds produkter endast ska finnas i egna butiker, och på dedikerade Whyred-profilerade ytor såsom shop-in-shops på varuhus, i kombination med en kollektionsstruktur som är anpassad till dagens konsumtionsmönster med täta leveranser av nya produkter till butik.

”Med denna butik befäster vi ytterligare vår position som varumärke och vår strategi att vara exklusivt retailbaserade. Detta är en stor milstolpe för Whyred och ett tydligt avstamp för vår framtida tillväxt,” säger Johan Larsson, VD.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Larsson, VD Whyred, tel 070-559 00 69, e-post: johan.larsson@whyred.com

Whyred är ett svenskt modevarumärke med arvet i skrädderiet och den samtida musik- och konstvärlden. Whyred hämtar inspiration från modsens respektlösa mix av det skräddade och uniformella. Detta utgör grunden för Whyreds designkoncept med klassiska rena snitt och oväntade detaljer. Bolaget grundades 1999 och finns idag representerat i 15 länder. www.whyred.com