WI-Resor AB

WI Resor hakar på elcykeltrenden med el-cykelresor

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2017 09:41 CET

Försäljningen av el-cyklar skjuter i höjden då många upptäcker hur enkelt och bekvämt det är. En naturlig följd av detta är elcykelresor. WI Resor lanserar sin första elcykelresa till Österrikiska Tyrolen. Ett vackert och kuperat landskap som nu tillgängliggörs på ett helt nytt sätt med elcyklar.

Att cykla på semestern har varit en uppskattad aktivitet under många år. Man hinner se mycket samtidigt som man kommer nära naturen. Bortsett från rena träningsresor så har dock cykelresor varit tvungna att förpassas till relativt platta områden. Nu öppnas det nya möjligheter med elcyklar, då ett kuperat landskap inte längre blir särskilt ansträngande att cykla i.

I Alperna har elcyklar blivit omåttligt populärt och vi ser samma trend här i Sverige.Vi har under 30 år arrangerat vandringsresor i Österrike och lärt oss uppskatta detta fantastiskt vackra landskap. Därför känns det extra roligt att nu också kunna erbjuda cykelresor dit, då vi använder elcyklar, säger Niklas Fagerstrand från WI Resor.

Läs mer om elcykelresan här...

Wi-Resor AB är en av Sveriges största arrangörer av Vandringsresor och Cykelresor. Genomgående prioriteras hög standard då alla resor går med flyg och med boende på 4- eller 5-stjärniga hotell. Företaget startades 1994 och har ställt lagstadgad resegaranti hos kammarkollegiet. (se hemsida: www.wiresor.se)