Aktiebolaget Åkerikonsult

Wibax Logistics belönat

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2012 12:02 CEST

Den 9 maj belönades Wibax Logistics i Piteå med ett pris för företagets personalpolitik.  Utmärkelsen mottogs i samband med att Stora Åkeripriset delades ut av Sveriges Åkeriföretag.

-Hela personalen gläds åt den här utmärkelsen säger Jonas Wiklund, vd i företaget. Vi har en familjär stämning och det får positiva effekter på arbetet och resultatet.

Vinnare av Stora Åkeripriset på 100 000 kronor blev Jan-Olof Sundbergs Åkeri från Herrljunga för sitt framgångsrika arbete inom miljö, ledarskap, trafiksäkerhet, ekonomi och innovation.  Priset delades ut på Stora Åkeridagen den 9 maj och bakom arrangemanget står Sveriges Åkeriföretag, som med dagen vill uppmärksamma den stora betydelse åkerinäringen har för samhället.

-Jan-Olof Sundbergs Åkeri är ett utomordentligt exempel på ett nytänkande företag säger Johan Lindström, vd i Sveriges Åkeriföretag. De uppfyller på alla sätt de kriterier som ligger till grund för att vinna Åkeripriset. Genom ett aktivt och engagerat arbete inom alla områden har de skapat motivation hos personalen, nöjda kunder och en positiv resultatutveckling.

Under årets upplaga av Stora Åkeridagen deltog arbetsmarknadsminister Hillevi Engström och moderator för debatterna var Jenny Strömstedt, känd journalist och programledare från TV4 Nyhetsmorgon.

Av de totalt 45 nominerade företagen var det sex stycken som gick vidare till finalomgången och de som tilldelades utmärkelser under dagen var:

Stora Åkeripriset – Jan-Olof Sundbergs Åkeri, Herrljunga
Bästa miljöarbete – Alfa Quality Moving, Jönköping
Bästa ekonomiska utveckling – JB Transport AB, Vrigstad
Bästa ledarskap – Wibax Logistics, Piteå
Bästa trafiksäkerhetsarbete – Kaj Johanssons Åkeri, Vännäsby
Bästa innovation – Lindströms Transport AB, Luleå

För mer information kontakta:

Jonas Wiklund, vd Wibax Logistics, 070 645 14 80
Bertil Dahlin, Chef Kommunikation och Opinion, Sveriges Åkeriföretag
070 541 27 62, 08 753 54 23, bertil.dahlin@akeri.se

Sveriges Åkeriföretag är åkerinäringens branschorganisation med cirka 8 000 åkeriföretag och lastbilscentraler som medlemmar. Åkerinäringen omsätter ca 100 miljarder och sysselsätter ca 60 000 personer.