Tura Scandinavia AB

WICKED AUDIO NU HOS TURA SCANDINAVIA AB

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2012 10:00 CET

Tura Scandinavia AB utökar sitt sortiment av hörlurar med ytterligare ett varumärke – Wicked Audio. De producerar hörlurar under mottot ”bästa möjliga ljudkvalitet till ett överkomligt pris”. En hörlur ska vara en positiv upplevelse och därför levereras samtliga produkter med livstids garanti. Då målgruppen till huvuddelen består av den yngre generationen har Wicked Audio valt att färga ljudbilden med mer bas på de flesta modellerna. Detta för att tillgodose deras önskan och för att förstärka ljudbilden vid lyssnande av musik från smartphone och on-line musik. Nu lanserar Tura Scandinavia sex modeller fördelat på fyra in-ear och två on-ear. Deuce är schyssta prisvärda lurar i en mängd olika färger. De matchar alla outfits i garderoben. De är bekväma, små och har bra ljud. Metallics är hörluren för dig som önskar ett par vassa lurar med fräsch design. Finns i en färg för alla smaker och tillfällen. Jawbreakers levererar tyngst bas bland Wicked Audios modeller. Och vi pratar mycket bas. Mojo är hörluren som låter lika härligt som den är att se på. Sköna, stilrena lurar i flera färger. Chill On-Ear är lättviktaren som levererar ljud i tungviktsklassen. Med mycket låg vikt är de bekväma att bära hela dagen. Evac är bygelluren med fet attityd och matchande prestanda. Med ordentligt drag i basregistret och hopfällbar design är Evac alltid nära till hands och redo att användas.

Facebook: Tura Scandinavia

För mer information – kontakta Brand Manager Lucas Seglert, Tura Scandinavia AB
Mobiltelefon: 0733-51 52 99 ▪ E-post: lucas.seglert@turascandinavia.com

Tura Scandinavia AB är ledande nordisk distributör av tillbehör inom ljud & bild, data, foto & video, gaming, hem & fritid, mobil och gps. Vår filosofi är brett sortiment, starka varumärken och snabba leveranser. Företaget grundades i Göteborg 1976 och bedriver idag verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Huvudkontoret ligger i Kungsbacka och logistikcentret i Nässjö, Sverige. Totalt arbetar 135 personer på Tura Scandinavia AB som omsätter strax under en miljard svenska kronor. Vår vision är att vara den bästa och mest inspirerande partnern för våra återförsäljare.