WIFOG

Wifog har vuxit med 500 procent – på en vecka

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2013 13:42 CET

Wifog:s koncept är enkelt: Gratis telefoni och obegränsad surf mot att användaren kikar på reklam då och då, ungefär 45 sekunders reklam per 100MB. Det finns ingen startavgift, ingen bindningstid eller andra kompromisser – allt är helt gratis. Vilket verkar falla svenskarna i smaken.

500 procent

Sedan lanseringen den 10 december har tillströmningen av nya kunder varit enormt och Wifog har gått från 5 000 intresseanmälningar till 25 000 – en ökning med 500 procent (!) – på en vecka.

– Vi har trott på konceptet hela tiden och har satt ett högt mål, att vi ska ta en procent av den svenska befolkningen på tre månader. Många kanske tyckte det var ett väl tilltaget mål men siffrorna just nu antyder att vi kommer klara detta utan problem och vi kan nog konstatera att vi är den snabbast växande operatören just nu, säger Johan Eriksson.

Drar ned takten

Tack vare den enormt snabba starten tvingas Wifog till och med dra ner på antalet kunder. Från och med natten till i dag har man stängt ner möjligheten att beställa hem ett sim-kort eftersom man har svårt att leverera dessa i tid. I stället har man gått tillbaka till kö-systemet man hade innan lanseringen.

– Intresset har varit helt galet, det är så många som vill ha Wifog. Det är otroligt roligt och de första reaktionerna har varit väldigt positiva. Registreringarna ramlar in i en häpnadsväckande fart, på bara några dagar har vi blivit större än våra konkurrenter. Därför hinner vi helt enkelt inte med att hantera alla registreringar. Så nu låter vi folk ställa sig i kö i stället, säger Johan Eriksson, VD på Wifog. Vi känner att det här är bästa sättet för att alla kunder ska bli nöjda, och vi vill heller inte lova mer än vi kan leverera. Vi arbetar för högtryck för att hinna med och vi räknar med att kunna skicka ut sim-kort om några korta veckor igen. Då kommer vi också kunna slå på portering av befintliga nummer samt erbjuda ny funktionalitet i våra appar och på vår webbplats, som gör det ännu enklare att beställa och aktivera sitt Gratis-simkort, fortsätter Eriksson.

Presskontakt:
Annica Englund
0760-360781 | annica.englund@wifog.com

Wifog är en ny mobil annonsplattform för modiga annonsörer. Vi fokuserar på varumärkesengagemang för att leverera enastående användarupplevelser som i sin tur driver försäljning och varumärkeslojalitet.Med full transparens - via targeting och analytics för multimediaannonsering - skapar vi en vital, resultatdriven och engagerande marknadskanal för levande kampanjer.

www.wifog.com