WIFOG

Wifogs premiumformat för mobil marknadsföring blir Preplay i nytt samarbete med PlayAd

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2014 12:01 CEST

Snabbväxande mobilpublishern och nollkronorsoperatören Wifog drar igång ett nytt samarbete med Gasellföretaget PlayAd

Preplay är ett träffsäkert annonsformat för rörliga och interaktiva annonser i mobila kanaler. Det nya annonsformatet ger annonsörer möjlighet att detaljstyra och utvärdera rörliga kampanjer mot specifika målgrupper, baserat på kön, ålder och location.

- Kundnyttan är uppenbar, säger Lars Blomberg, VD på PlayAd. Användaren måste se klart och bekräfta att videoannonsen är sedd, vilket ger en räckvidd och exponeringstid som är svåröverträffad och mycket värdefull för våra kunder.

- Mediebyråerna och de stora annonsörerna flyttar sin mediebudget från traditionell TV till digital playannonsering i rasande fart, säger Mikael Solberg, försäljningschef på Wifog. Vi tror att Preplay i Wifogformatet kan möta annonsörernas efterfrågan på nya kanaler för all inventory som nu ska visas. Vi ser fram emot ett toppensamarbete med Playad, avslutar Solberg.

Annonslösningen är redan testad av flera kända svenska annonsörer. Köpintentionen via Preplay förväntas öka dramatiskt, delvis baserat på Wifogs redan höga click-through-rate (CTR) på 5-11 %.

Om Wifog:
Wifog har idag 170 000 beställda simkort och snart 100 000 personer som tillsammans konsumerar närmare 6 miljoner pre-rolls varje månad, direkt i mobilen. Sedan starten i december 2013 har Wifogs användarbas vuxit med 800 % och omsättningen har ökat 2000 %.

Kontakt:
Mikael Solberg, Försäljningschef
mikael.solberg@wifog.com

Annika Englund, Marknads/PR-chef
annica.englund@wifog.com

Wifog är en ny mobil annonsplattform för modiga annonsörer. Vi fokuserar på varumärkesengagemang för att leverera enastående användarupplevelser som i sin tur driver försäljning och varumärkeslojalitet. Med full transparens - via targeting och analytics för multimediaannonsering - skapar vi en vital, resultatdriven och engagerande marknadskanal för levande kampanjer - till rätt målgrupp och med full insyn.

www.wifog.com