Wihlborgs Fastigheter AB

Wihlborgs säljer sju fastigheter i Stockholm och Malmö

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2003 14:19 CEST

Wihlborgs har sålt sju fastigheter i Stockholm och Malmö. Samtidigt har de enligt tidigare pressmeddelande sålda fastigheterna Brantholmen 1 och 2 samt Fågelholmen 1,2 och 3 i Skärholmen återgått till Wihlborgs då affären ej kunnat slutföras. Sammantaget innebär detta att Wihlborgs hittills under 2003 sålt 58 fastigheter för 1 980 Mkr med en total vinst om 300 Mkr.

Fem av de nu avyttrade fastigheterna har sålts till nybildade bostadsrättsföreningar, varav tre i Stockholm (Hagsätra) och två i Malmö. Efter försäljningarna har Wihlborgs kvar sex bostadsfastigheter i Malmö. Under 2002-2003 har Wihlborgs avyttrat 53 bostadsfastigheter i Malmö. I Stockholm har företaget under samma tid avyttrat 27 bostadsfastigheter.

- Vi har konsekvent agerat enligt den strategiska planen som säger att bostäder ska utgöra tio procent av vår portfölj. Försäljningen av bostadsfastigheter, bl a till bostadsrättsföreningar, har därför fortgått i ett högt tempo, säger Erik Paulsson, VD Wihlborgs Fastigheter.

- Fastigheterna i Skärholmen, som är fullt uthyrda, är ett attraktivt bestånd och vi ser positivt på möjligheterna att hitta nya lösningar, fortsätter Erik Paulsson.

För ytterligare information:
Erik Paulsson, VD, tel 08-555 148 18, 0733-87 18 18