Lindex AB

Wiklund visar vårens Lindexmode

Pressmeddelande   •   Mar 16, 2006 09:17 CET

Nu är Lindexbutikerna fyllda av modenyheter. Emma Wiklund fortsätter som Lindex Fashion Reporter och från modestaden Paris ger hon oss en rapport om vad vi ska ha på oss i vår.

Emma Wiklund fortsätter sin succé som Lindex Fashion reporter där hon rapporterar från världens modemetropoler. Vårens mode på Lindex visas i härliga inspirerande miljöer från modets huvudstad Paris.

- Den romantiska, feminina känslan dröjer sig kvar i vår. Många av vårens plagg har detaljer i virkat eller i spets, berättar Emma Wiklund. Vårens mode bjuder på ett spel med volym och en lek med proportioner och kontraster. Den moderna stilen skapas genom en mix av romantiska plagg och jeans eller en uniformsinspirerad kavaj. Blanda gärna den överdimensionerade vita blusen med ett par smala byxor och en herrväst för en spännande siluett. Och glöm inte accessoarerna. Breda läderbälten i midjan och stora smycken, gärna i trä, känns helt rätt i vår, fortsätter Emma.

Kampanjen kommer att påbörjas under vecka 12 och pågå fram till vecka 15.

Arbetsgrupp:
Reklambyrå: We Are Group
Art Director: Klara Lind
Copywriter: Fredrik Schollin
Fotograf: John Scarisbrick
Stylist: Robert Rydberg
Make-up: Kajsa Svanberg
Hår: Micke Lundgren

Högupplösta bilder finns att ladda ner på: http://www.lindex.se/Category.jsp?category=49 Klicka på "Modebilder"

För ytterligare information kontakta:
Ulrika Danielson, Informationschef
Telefon: +46 (0) 31-739 50 05