WILLY:S

Willys på plats i Avesta

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2007 08:38 CEST

I morgon, den 30 augusti kl 08:00, öppnar Willys vid Dalahästen i Avesta. Den nya Willysbutiken kommer att satsa på färskvaror med bl a en helt nybyggd frukt- och gröntavdelning. Sju medarbetare har nyanställts på Willys i Avesta.

– Jag är väldigt glad över att vi nu kan erbjuda Avestaborna en lågprisbutik med fullsortiment, det har varit efterfrågat, säger Magnus Rappendal, butikschef för Willys i Avesta. Vårt mål är att bli bäst i Avesta när det gäller färskvaror och jag är mycket stolt över vår fina nybyggda frukt- och gröntavdelning. Dessutom kan vi erbjuda kött som vi styckar själva i butiken.

Willys är Sveriges största lågpriskedja med affärsidén att erbjuda Sveriges billigaste matkasse. Kunderbjudandet bygger därför på ett ständigt lågt pris och ett brett sortiment, med såväl märkesprodukter som egna märkesvaror. Willys satsar speciellt på färskvaror som frukt och grönt, charkuteri- samt mejerivaror. I Willyskedjan ingår 107 Willysbutiker och 38 Willys hemmabutiker som är kedjans mindre butiker.

Willys i Avesta är beläget vid Dalahästens affärscentra strax intill riksväg 70. Lokalerna som Willys tagit över från Hemköp har fräschats upp och delvis byggts om i samband med konverteringen till Willys. Bland butiksmedarbetarna finns medarbetare som arbetat länge i butiken både från Hemköpstiden och även längre tillbaka. Dessutom har sju medarbetare nyanställts.

Fakta om butiken:
Antal anställda: 20 tillsvidareanställda
Antal artiklar: c a 8 000
Antal kassor: fem
Butiksyta: 1 500 m2 säljyta, 2 200 m2 totalyta
Öppettider: må-lö 8-21, sö 10-21

Magnus Rappendal, butikschef, tel 0706-95 00 84
Camilla Fogelström, kommunikationsansvarig Willys, tel 031-733 36 04, 0704-85 75 08
Ingmar Kroon, presschef Axfood AB, tel 0702-89 89 83

Willys affärsidé är att tillhandahålla Sveriges billigaste matkasse. I verksamheten ingår 104 Willysbutiker och 42 Willys hemmabutiker som är kedjans mindre butiker. Samtliga butiker är helägda och beräknas omsätta drygt 15 miljarder kr vilket gör Willys till marknadsledande i Sverige inom lågpris. Drygt fem miljoner människor besöker Willys varje vecka. Willys ingår i Axfood AB som är noterat på nordiska börsen, Nordic Large Cap. Läs mer på www.willys.se.