Debaser

Wintergatan till Debaser Slussen 9/5 och Malmö 22/5

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 10:39 CET

Wintergatan är fortsättningen på det musikaliska äventyr Martin Molin gav sig ut på med det hyllade och flerfaldigt Grammisnominerade Detektivbyrån. Med David Zandén, Evelina Hägglund och Marcus Sjöberg har Martin Molin skapat ännu en ny musikalisk värld. I maj släpper Wintergatan sitt fullängdsalbum och åker på klubbturné i Sverige och Norge som övergår i festivalturné till sommaren.

2006 startade Martin Molin Detektivbyrån och drev bandet fram till 2010. Detektivbyrån gav ut kritikerrosade Hemvägen EP och albumet Wermland. Sedan 2010 har Martin Molin, David Zandén, Evelina Hägglund och Marcus Sjöberg arbetat med Wintergatans debutskiva, som ges ut på eget bolag. Till dubbelsingeln ger Wintergatan ut två videor som båda ger en försmak på vad publiken kommer att kunna uppleva live när bandet ger sig ut på turné i maj. Vibrafon, klockspel, speldosa, modulin, analogsynth, trummor, bas, dragspel, theremin, diaprojektor, och ytterligare 26 instrument förenas i Wintergatans värld till korsningen mellan Yann Tiersen och Swedish House Mafia.

Mer info Sthlm: http://www.debaser.se/kalender/10486/
Mer info Malmö: http://www.debaser.se/kalender/10514/

DEBASER är med sina ställen Debaser Slussen, Debaser Medis, Debaser Malmö och Debaser Humlegården Sveriges största klubbscen för i första hand pop och rock med en sammanlagd kapacitet på 1850 gäster under veckans flesta dagar. Sedan starten 2002 har runt 4-5000 artister som Bob Dylan, The Strokes, Eldkvarn, bob hund, Arcade Fire, The Hellacopters, Pete Doherty, Bright Eyes, Mando Diao, The Hives, Ryan Adams och en rad internationella DJs förgyllt våra dagar.

För mer info besök: www.debaser.se
Presskontakt: viktor@debaser.se
Bilder: http://www.flickr.com/photos/debaser/