Wise Naturkosmetik AB

WISE breddar sortimentet med hudvårdsserie för baby och barn!

Pressmeddelande  •  2012-04-25 18:32 CEST

Det är extra viktigt att inte utsätta små barns hud för de kemikalier som traditionella hudvårdsprodukter innehåller. Till exempel innehåller många barnoljor idag mineraloljor och syntetiska ämnen som kan vara skadliga för ömtålig hud.
WISE produkter innehåller naturliga ingredienser från växtriket, istället för ämnen som är framställda på kemisk väg för att skona ömtålig och tunn barnhud som lätt kan bli uttorkad och torr. Barns hy är till exempel bara hälften så tjock som vuxnas.
Våra barn- och babyoljor är välbeprövade, eftersom de har använts på Axelsons baby och barn massageutbildningar i hela Skandinavien, ända sen 1993.
”Baby och barnhud är mycket ömtålig, därför är det viktigt att inte utsätta den för onödiga och många gånger okända så kallade cocktaileffekter, säger Gunilla Brunell, VD och grundare på WISE Naturkosmetik.
WISE produkter har tagits fram i harmoni med naturen för den som vill känna välbefinnande och uppleva sinnlighet i sin vardag.
Produkterna tillverkas i Sverige och speciellt anpassade till det nordiska klimatet.
______________________________________________________________________________
Gunilla Brunell
VD, grundare och produktutvecklare
Wise Naturkosmetik AB - Svensk, ekologisk och närproducerad hud- och kroppsvård.
Tel 08 -33 89 59 / 0707-794889
info@wisenaturkosmetik.se
www.wisenaturkosmetik.se
Följ oss också på:
Facebook: www.facebook.com/pages/WISE-Naturkosmetik-Ekologisk-hudvard
Twitter: www.twitter.com/#!/Wiseskincare
Produktinformation
MULTI FUNCTION BODY OIL – Calming & nourishing, finns även för Baby, helt utan doft.
Vårdande ekologisk olja som lämpar sig för att rengöra huden, ge massage med, bada i eller avhjälpa torr hy och skorv. Oljan är helt fri från konservering och andra kemiska tillsatser. Den innehåller ekologisk aprikoskärnolja, sesam- och tistelolja som skyddar och tillför viktiga vitaminer och fettsyror, som hjälper huden att bevara sin friska funktion, samt eteriska oljor från lavendel och mandarin.
Användning Med barnoljan från WISE kan du åstadkomma mycket av den dagliga
hudvården för ditt barn. Häll ett par matskedar i badvattnet eller smörj in kroppen före badet. Massera in cirka 2 teskedar på kroppen istället för kräm eller lotion.
Hårvård/Skorv Massera in cirka 2-3 msk i hår och hårbotten. Värm gärna oljan till 38°
i vattenbad. Låt sitta 1 timma, skölj och tvätta ur. Upprepa vid behov. Vid skorv, upprepa behandlingen och avlägsna försiktigt skorven efter nån timma eller låt sitta över natten.
Massage är förstås en given funktion och har en balanserande och rogivande effekt på aktiva barn som har svårt att somna.
Ingred Prunus armeniaca*, Sesamum indicum*, Carthamus tinctorius*, Essential oils:
Lavandula officinalis*, Citrus reticulata*. Parfume from essential oils: Limonen*, Linalol*,Citronellol*, Geraniol*.
Innehåll Aprikoskärnolja*, Sesamolja* och Tistelolja* samt eteriska oljor av
Lavendel* och Mandarin* samt doftämnen* som ingår naturligt i eteriska
oljor, se ovan. *=Ekologiskt odlad ingrediens/Organically grown.
Kontakt WISE Naturkosmetik AB,
Box 6228, 102 34 Stockholm, Sweden.
Tel +46(8)338959 E-post info@wisenaturkosmetik.se
WISE

WISE ekologiska hudvårdsprodukter bygger på en lång tradition och kunskap om den betydelse läkande medicinalväxter, stärkande örter, vegetabiliska fetter, lera och alger har för vårt välmående. Vår filosofi är att använda aktiva ingredienser från växtriket, istället för ämnen som är framställda på kemisk väg. WISE produkter är tillverkade i Sverige och speciellt anpassade till det nordiska klimatet.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom