Wise Naturkosmetik AB

WISE Naturkosmetik går som tåget - utbildning för hudterapeuter blir nästa steg!

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2013 11:19 CET

Stockholm februari 2013

WISE GÅR SOM TÅGET – UTBILDNING FÖR HUDTERAPEUTER BLIR NÄSTA STEG!

Efterfrågan på WISE ekologiska produkter fortsätter att öka kraftigt och nu står salongerna på kö för att ta in de svenska ekologiska produkterna.

”Det är fantastiskt roligt, vi satte säljrekord i januari, som brukar vara en trög månad i de flesta branscher och vi räknar med att öka omsättningen med 20 % under 2013. Förutom en ökad efterfrågan från salongerna har nu även männen vaknat till och vill ha vår ekologiska mansserie men även lanseringen av WISE utanför Sverige börjar ge resultat” säger Gunilla Brunell VD och grundare för WISE Naturkosmetik.

Nästa steg för WISE blir utbildning: ”I vår håller vi vår första utbildning i ansikts-behandling med ekologisk problemlösning, dvs där vi läser av vår kund ur ett helhetsperspektiv och lägger upp behandling och produkter utifrån ett individuellt perspektiv, istället för att behandla alla kunder likadant efter ett produktschema” säger Gunilla Brunell vidare.

WISE har även sen i höstas hållit utbildningar i hållbarhet och ekologisk produkt-kunskap en gång per månad. Hittills har de varit fulltecknade. Det här är något som verkligen intresserar salongerna och de har oftast inte fått denna kunskap på de skolor de gått.

·  ”WISE ekologiska hudvårdsprodukter bygger på en lång tradition och kunskap om den betydelse läkande medicinalväxter, stärkande örter, vegetabiliska fetter, lera och alger har för vårt välmående”.

·  ”Vår filosofi är att använda aktiva ingredienser från växtriket, istället för ämnen som är framställda på kemisk väg”.

·  ”WISE produkter tillverkas i Sverige och är speciellt anpassade till det nordiska

klimatet”

Gunilla Brunell

VD, grundare och produktutvecklare

Wise Naturkosmetik AB - Svensk, ekologisk och närproducerad hud- och kroppsvård.

Tel 08 -33 89 59 / 0707-794889

info@wisenaturkosmetik.se

www.wisenaturkosmetik.se

Följ oss också på:

Facebook: http://www.facebook.com/wisenaturkosmetik?ref=hl

Twitter: www.twitter.com/Wiseskincare

WISE ekologiska hudvårdsprodukter bygger på en lång tradition och kunskap om den betydelse läkande medicinalväxter, stärkande örter, vegetabiliska fetter, lera och alger har för vårt välmående. Vår filosofi är att använda aktiva ingredienser från växtriket, istället för ämnen som är framställda på kemisk väg. WISE produkter är tillverkade i Sverige och speciellt anpassade till det nordiska klimatet.