Wise Naturkosmetik AB

WISE ökade omsättningen med 25% under 2011

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2012 21:39 CET

”Det är verkligen spännande att se att intresset för våra produkter ökar konstant”, kommenterar Gunilla Brunell, VD och grundare av WISE.

I dag gör fler och fler konsumenter ett aktivt val och köper WISE produkter som innehåller ingredienser från växtriket, istället för ämnen som är framställda på kemisk väg, för att skona både vår kropp och miljön.

WISE produkter har tagits fram i harmoni med naturen för den som vill känna välbefinnande och uppleva sinnlighet i sin vardag.

Ett antal nya produkter kommer att lanseras under 2012, bland annat en produktserie för baby och barn samt nya produkter både inom WISE MAN serien och i WISE klassiska röda serie, som riktar sig främst till kvinnor.

”Under 2012 räknar vi med att fördubbla omsättningen samt att på allvar påbörja lanseringen av WISE utanför Sverige”, kommenterar Gunilla Brunell vidare.

WISE ekologiska hudvårdsprodukter bygger på en lång tradition och kunskap om den betydelse läkande medicinalväxter, stärkande örter, vegetabiliska fetter, lera och alger har för vårt välmående. Vår filosofi är att använda aktiva ingredienser från växtriket, istället för ämnen som är framställda på kemisk väg. WISE produkter är tillverkade i Sverige och speciellt anpassade till det nordiska klimatet.