Wise Group

Wise tecknar avtal med Connex Sverige

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2006 15:44 CET

O-listenoterade Wise Group, tidigare Sign On, skapar en anpassad HR-lösning till Connex Sverige. Projektet ”Personalhandbok på nätet” ska ge Connex chefer och arbetsledare ett enhetligt och tydligt arbetssätt för personalärenden inom divisionerna Buss, Tåg och Spår.

– Avtalet med Connex bekräftar åter igen att vårt erbjudande av anpassade HR-lösningar är attraktivt för företag och organisationer som bedriver ett modernt och effektivt personal- och HR-arbete. Personalarbetet kräver idag dessutom en ständig uppdatering, vilket våra lösningar hanterar effektivt och säkert, säger Marika Philipson, VD för Wise Group AB.

Personalhandboken skapas i ett gemensamt projekt med målet att stödja Connex chefer i det dagliga arbetet med personalfrågor. Personalhandboken kommer att innehålla Connex redan befintliga information samt dokument, mallar och information från Wise OnLine-tjänster. Den beräknas vara klar i juni 2006.

– Projektet ”Personalhandbok på nätet” är ett viktigt delmål för oss i vårt arbete med att underlätta för tre av våra divisioner: Buss, Tåg och Spår. På ett enkelt och smidigt sätt kommer vi nu att kunna uppdatera vårt intranät med relevant information, samtidigt som vi erbjuder våra chefer och arbetsledare ett professionellt och enhetligt HR-stöd, säger Birgitta Norrsken Morin, projektansvarig på Connex.

För ytterligare information kontakta:
Marika Philipson, VD Wise Group AB
tel: 08-555 290 03, e-post: marika.philipson@wise.se

www.wise.se

Wise Group erbjuder kvalitativ rådgivning och innovativa lösningar som förenklar, effektiviserar och utvecklar det praktiska och strategiska HR-arbetet. Wise (WISE) är noterat på OMX Stockholmsbörsens O-lista. Företaget har kontor i Stockholm och Helsingborg.