Svenska Friidrottsförbundet

Wissman, Klüft och Tornéus stommen i helgens landskamp

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 12:32 CET

I morgon reser friidrottslandslaget till Tammerfors för helgen inomhuslandskamp mellan Sverige, Finland och Norge. Det lär bli en tuff kamp mellan tre jämna lag där bland andra Johan Wissman, Carolina Klüft och Michel Tornéus finns med i den svenska truppen.

Media inbjuds till en presskonferens inför landskampen på fredag 4 februari kl 19.30 finsk tid i Tammerfors. Deltagare är representanter från de olika lagen och från den svenska truppen deltar Carolina Klüft och förbundskapten Stefan Olsson. Adress: Hotel Cumulus Hämeenpuisto, Hämeenpuisto 47, 33200 Tampere, Finland. www.cumulus.fi/hotellit/hameenpuisto

I landskampen som går på lördag 5 februari kl 14.00 – 18.00 svensk tid tävlar två deltagare per land och gren. Landskampen sänds i TV4 Sport och kommer att sammanfattas på www.friidrott.se

Telefonintervjuer och kontakt med aktiva och ledare bokas genom David Fridell, presskontakt på plats, 073-397 21 62, david.fridell@friidrott.se

Den kompletta svenska truppen:

www.friidrott.se/elit/uttag/uttag11i.aspx#ilk

Mer information om landskampen:

www.tampereenpyrinto.fi/kilpailut/hallimaaottelu eller genom tävlingens presschef A-P Sonninen, ap.sonninen@kolumbus.fi tel +358-40-841 18 33.

Mer information:

Fredrik Trahn, presschef, 070-913 67 96, fredrik.trahn@friidrott.se