Vericate AB

Wist Last & Buss inleder samarbete med Vericate

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2014 08:34 CEST

Transportbranschen ställer idag krav på att yrkesförare ska ha yrkesförarkompetensbevis och att man löpande fortbildar sig.

– Wist Last & Buss har som målsättning att utveckla sitt erbjudande till kunderna och bli en ännu mer komplett leverantör. Behovet av utbildning är stort, säger Lars Fahlgren VD vid Wist Last & Buss.

För Wist Last & Buss genomför Vericate nu efterfrågade utbildningar inom yrkesförarkompetensbevis. Wist Last & Buss har tidigare endast i liten skala jobbat med utbildning riktade till förare men med hjälp av Vericate erfarna lärare kommer Wist Last & Buss kunder att få en bred och kvalitativ utbildning på hemmaplan.

– Vericate erfarenhet av utbildning i kombination med kunskapen om de behov och förutsättningar som åkerierna och deras förare har, matchar Wist Last & Buss kundlöfte om förstklassig leverans. För Vericate är det med stort ansvar vi inleder samarbetet med Nordens största privata återförsäljare av Volvo lastbilar och bussar, säger Gunnar Bergström marknadschef vid Vericate.

För ytterligare information, kontakta:

Gunnar Bergström, Marknadschef Vericate AB
Tfn: 063-16 08 01, E-post: gunnar.bergstrom@vericate.se

Lars Fahlgren, VD Wist Last & Buss
Tfn: 070-6279872, E-post: lars.fahlgren@wistlastbuss.com

Om Vericate: Vericate är ett jämtländskt utbildningsföretag med kunder i hela Sverige. Bolaget utför även fordonstester på tunga fordon. Bolaget är inne i en stark expansionsfas och satsar på moderna utbildningsmetoder med kostnadseffektivitet i fokus.

Om Wist Last & Buss: Wist är Nordens största privata återförsäljare av Volvo lastbilar och bussar och omsätter ca 2 miljarder och har 600 anställda. Wist Last & Buss ingår i koncernen AB Persson Invest som driver verksamhet inom bilhandel, hyvleri, skogs- och fastighetsförvaltning. Koncernen har sitt säte i Östersund, omsätter ca 4,2 miljarder och har drygt 1 000 medarbetare. För mer information se www.perssoninvest.se och www.wistlastbuss.com