Wizzcom 3D

Wizzcom 3D blir banbrytande inom Digital Signage med glasögonfri 3D-teknik i digitala skyltsystem

Press Release   •   Dec 10, 2013 10:27 CET

Traditionellt har glasögonfria 3D-skärmar (AS3D) endast använts i ”stand-alone” projekt för mässor, event, museer etc. Under hösten 2013 har Wizzcom utvecklat en ny världsunik teknik/programvara för integration av AS3D skärmar (glasögonfri 3D) i existerande system hos befintliga Digital Signage företag på marknaden.

I och med detta har nu dessa företag möjligheten att erbjuda glasögonfria 3D-skärmar som komplement till 2D-skärmar i deras tjänster. Flera Digital Signage företag har redan anmält intresse för ett samarbete.

Anledningen till att Digital Signage-marknaden länge har efterfrågat 3D-skärmar är teknologins unika fördelar att visualisera produkter, tjänster och erbjudanden i publika miljöer.

Med AS3D får man en betydligt större uppmärksamhet och impact för budskapen. Detta beror på att hjärnans förmåga att ta till sig, förstå och komma ihåg informationen ökar med upp till 200 % med AS3D jämfört med 2D.

Mätningar visar t.ex. på en kraftigt ökad försäljning av marknadsförda produkter när man använder AS3D i försäljningssituationer jämfört med analoga skyltar eller digitala skärmar i 2D.

"Som nyligen rekryterad till Wizzcom från ett ledande företag inom Digital Signage-branschen ser jag en fantastisk potential med att använda 3D i publika miljöer. Vi har redan idag ett mycket stort intresse från flera stora bilföretag, produkttillverkare, banker, butikskedjor, restaurangkedjor etc att ta in denna teknik i deras befintliga system" - säger Jens Lidén, COO Digital Sigange by Wizzcom.

Marknaden för Digital Signage väntas under 2013 nå en global omsättning på ca 14 miljarder USD enligt statistik från bl.a. ”Real-Time Analytics in Retail” gjord på uppdrag av IHS Inc. (NYSE: IHS). Marknaden väntas också växa med ca 4,7 – 5,3 % per år fram till 2017.

Wizzcom 3D is a Swedish company with head office in Stockholm, partner companies in Finland, Norway, New York, Las Vegas, Turkey, Dubai, Saudi Arabia and Australia. We offer a complete solution that integrates 2D and 3D infrastructure into one easy-to-handle and future proved Digital Signage network, including hardware, software and services. We also produce 2D and 3D visual content for digital displays and have a long and unique expertise in autostereoscopyc 3D.

http://wizzcom3d.com  |  info@wizzcom3d.com  |  +4670 108 1600

Wizzcom 3D är ett svenskt företag verksam inom digital signage med fokus på autostereoskopisk 3D (AS3D). Med två kompletterande verksamhetsområden (3D Digital Signage och 3D Production) erbjuder Wizzcom heltäckande lösningar inklusive hårdvara, mjukvara, innehållsproduktion och tillhörande tjänster för Digital Signage. Wizzcom 3D har sitt huvudkontor i Stockholm i samarbete med partnerföretag i Finland, Norge, New York, Las Vegas, Turkiet, Dubai, Saudi Arabien och Australien.