Logica CMG (wm-data)

WM-data får förlängt outsourcingavtal med Riksskatteverket

Pressmeddelande   •  Jun 17, 2003 13:20 CEST

WM-data ansvarar sedan drygt två år tillbaka för leveransen av användarstöd till Riksskatteverket, RSV. Inom ramen för åtagandet ingår ansvar för användarservice i form av helpdesk i Mariestad samt närserviceverksamhet i hela landet som stöd för IT-användarna inom Riksskatteverket, Kronofogdemyndigheterna och Skattemyndigheterna. Nu förlänger RSV uppdraget och tecknar avtal med WM-data för ytterligare ett år.

- Under tiden för vårt åtagande har vi verkat för ett nära samarbete med RSV för att på bästa sätt utveckla funktionen för användarstöd, säger Sture Waldö på WM-data. I uppdraget har vi uppnått goda resultat som båda partner ser en ömsesidig tillfredsställelse i. Vi är mycket glada för förtroendet att även fortsättningsvis driva samarbetet som syftar till att förse RSV med användarstöd som stödjer deras rikstäckande organisation.

WM-data övertog ansvaret för RSVs befintliga helpdesk-verksamhet och närserviceorganisation när funktionsavtalet inleddes år 2001. Myndigheterna som omfattas av avtalet dvs. Riksskatteverket, Kronofogdemyndigheterna och Skattemyndigheterna, har 175 kontor fördelade på 115 orter runt om i Sverige. Området för Helpdesk och närservice täcker cirka 14 000 arbetsstationer och hanterar årligen runt 130 000 ärenden. Support och användarstöd levereras till RSV från WM-datas kontor i hela Sverige och sysselsätter ca 90 medarbetare.

För ytterligare information kontakta:
Sture Waldö, WM-data, mobtfn: 0733-98 00 53, e-post: sture.waldo@wmdata.com
Anders Eliasson, RSV, tfn: 08-764 80 00, e-post: anders.eliasson@rsv.rsv.se

WM-data grundades 1969 och är idag ett av Nordens ledande IT-företag. Genom ett brett utbud av design- och IT-relaterade tjänster skapar vi ökad effektivitet och konkret nytta för våra kunder. Omsättningen uppgår till ca 7 000 MSEK och antalet medarbetare är drygt 6 000. För mer information besök vår hemsida www.wmdata.se