Logica CMG (wm-data)

WM-data inleder samarbete med Marakanda inom affärsresesektorn

Pressmeddelande   •  Sep 05, 2003 12:12 CEST

WM-data har tecknat ett samarbetsavtal med Marakanda i syfte att tillsammans möta marknadens ökade behov av helhetslösningar inom elektronisk affärsresehantering. Inom affärsresesektorn är antalet användare som gör många köp och bokningar via Internet mycket stort och kraven på förenklade processer för resehantering ökar. Samarbetsavtalet mellan WM-data och Marakanda innebär att kunderna nu får tillgång till en fristående kombination av Marakandas ledande reseportal och WM-datas ledande reseräkningssystem RESAX®.

Resehanteringssystemet Marakanda Tur&Retur är marknadsledande inom helhetslösningar för elektronisk affärsresehantering. Företag och myndigheter hanterar resenärsprofiler, resebokningar, reseräkningar och fakturor via en webbaserad portal. WM-datas reseräkningssystem, RESAX®, kan användas som en fristående produkt eller som ett försystem till PA/LÖN med kopplingar till företagens ekonomisystem och bank.

- Genom samarbetet kan vi nu snabbt gå från att erbjuda system för reseräkning till hanteringen av hela reseprocessen - från bokning till avräkning. Marakandas erfarenhet från inköpsprocesser tillsammans med vår stora konsultorganisation i Sverige och Norden, gör att vi nu i snabbare takt kan öka kundernas möjlighet att spara pengar i en annars mycket tidskrävande process, säger Päivi Dahl Vidarsson, produktansvarig för RESAX® inom WM-data.

- Travel Managers har länge sökt ett verktyg som kan knyta ihop hela den komplicerade processen av olika system hos leverantörer och partners, säger Lars Ringsby, vVD på Marakanda. Genom detta avtal kan vi erbjuda en lösning som möter kraven på flexibilitet. Erfarenheterna från WM-datas kundbas på den nordiska marknaden har i hög grad varit en drivande faktor.

För ytterligare information kontakta:
Päivi Dahl Vidarsson, ansvarig för RESAX® inom WM-data, mobtfn: 0733-98 23 44, e-post: padvi@wmdata.com
Lars Ringsby, vVD Marakanda, mobtfn: 070-577 22 40, e-post: lars.A.Ringsby@marakanda.se

WM-data grundades 1969 och är idag ett av Nordens ledande IT-företag. Genom ett brett utbud av design- och IT-relaterade tjänster skapar vi ökad effektivitet och konkret nytta för våra kunder. Omsättningen uppgår till ca 7 000 MSEK och antalet medarbetare är drygt 6 000. För mer information besök vår hemsida www.wmdata.se