Netwise AB

WM-Data lägger order på telefoniapplikationer från Netwise

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2006 11:32 CET

WM-Data, ett av Nordens ledande IT-företag har lagt en order på
Netwise applikationssvit, CMG Business. Totalt omfattar lösningen i fas ett ca 6.000 anknytningar.
Ordervärdet är ca 1 miljon kronor.

Med CMG Business kommer WM-Data att kunna öka sin servicegrad via telefon till kunder, partners och till sin egen personal, genom att de får en gemensam telefoni infrastruktur i Sverige. Planer finns att framöver integrera lösningen i WM-Datas hela organisation.

Applikationssviten Netwise CMG Business innehåller hänvisningssystem (CMG), talad hänvisning/röstbrevlåda (IVR/CMG Voice) och automatisk telefonist (Auto Attendant).

Systemintegratör är TeliaSonera och systemet kommer att installeras på en Nortel Communaction server som kommer att hantera IP telefoni och de mobila anknytningarna.

- WM-Data får en heltäckande hänvisningslösning som kommer att effektivisera både extern och intern kommunikation. Vi på Netwise är stolta över att få leverera hela lösningen via vår samarbetspartner TeliaSonera, säger Annikki Schaeferdiek, CEO, Netwise.

Annikki Schaeferdiek, CEO, Netwise AB
Mail. Annikki.schaeferdiek@netwise.se

Netwise utvecklar och marknadsför programvaror inom det växande området PM (Presence Management), team collaboration, integration av mobiltelefoner, IP-telefoni, och multimedia. Konceptet ger kunder ett kommunikationsstöd för att kunna ge snabb och korrekt service, samt erbjuder ett moduluppbyggt och växeloberoende system för framtidens telefoni. Netwise grundades 1992 och har i dag drygt 140 anställda. Ca 2.000 kunder finns idag i nära 20 länder. Netwise är idag marknadens ledande leverantörer i norra Europa och bedriver verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Frankrike. Netwise aktie är noterad på handelsplatsen Nya Marknaden, där bolagets aktier handlas via Stockholmsbörsens handelssystem. För mer info besök vår hemsida: www.netwise.se