Logica CMG (wm-data)

WM-data levererar e-baserat lärande till Arbetsmarknadsstyrelsen

Pressmeddelande   •  Jun 03, 2003 08:30 CEST

WM-data har tecknat avtal med Arbetsmarknadsstyrelsen; AMS, om 10 000 licenser samt ett införande av en gemensam utbildningsplattform för e-baserat lärande. Avtalet omfattar även drift för systemet under införandefasen. Systemet, som bygger på programvara från Docent Inc ska administrera all utbildning för drygt 10 000 medarbetare på AMS. Ordervärdet uppgår till ca 5 MSEK.

AMS har valt att satsa på e-baserat lärande av flera skäl. Det främsta är att bättre kunna möta ett stort utbildningsbehov framöver. Erbjudandet av nya och effektivare former av lärande är viktigt såväl som möjligheter till bättre överblick och uppföljning. Det är enkelt att anmäla sig och medarbetarna får tillgång till kurs- och faktamaterial samt handledning via datorn. Det gör utbildningarna mer effektiva och givande för deltagarna. Slutligen är högre kostnadseffektivitet och kvalité i utbildningarna väl så väsentligt.

- Det är naturligtvis roligt att få en så stor affär inom e-baserat lärande, säger Christina Pilfalk, kundansvarig på WM-data. Kompetensutveckling är en viktig framgångsfaktor i företag och organisationer samtidigt som det kan utgöra en stor kostnad. Med denna typ av system kan både kostnadskontroll och kvalitetssäkring av utbildningsverksamheten förbättras, då det ger möjlighet att administrera traditionell kompetensutveckling samt administrera och publicera e-utbildningar.

Tidigare i vår offentliggjordes att AMS valt WM-data som partner även för elektronisk fakturahantering.

För ytterligare information kontakta:
Sven-Eric Ersson, affärsansvarig WM-data, tfn: 0921-56907, mobtfn 070-637 02 64 e-post: svers@wmdata.com
Christina Pilfalk, kundansvarig WM-data, tfn: 08-671 02 17, mobtfn: 0733- 98 30 29 e-post: chpil@wmdata.com

WM-data grundades 1969 och är idag ett av Nordens ledande IT-företag. Genom ett brett utbud av design- och IT-relaterade tjänster skapar vi ökad effektivitet och konkret nytta för våra kunder. Omsättningen uppgår till ca 7 000 MSEK och antalet medarbetare är
ca 6 500. För mer information besök vår hemsida www.wmdata.se